سفرنامه تور بدروم

پس از سه شب اقامت در کوش آداسی، باید آماده می شدیم که روز دوشنبه به سمت شهر بدروم حرکت می کردیم. بدروم بر خلاف کوش آداسی یک شهر بزرگ است که شامل چند محله با فاصله های زیاد از هم می باشد که هتل ما “Delta Beach” در منطقۀ Gumbet قرار داشت. شب قبل از سفر به بدروم همگی به توافق رسیدیم که پیش از بدروم، سری هم به شهر سوکه “Soke” بزنیم. خوشبختانه سوکه سر راه بود و بنا بر این هیچ یک از مسافران اعتراضی نکرد. بازار سوکه چندان بازار بزرگی نیست. شاید سرجمع فروشگاه های آن به اندازۀ دو تا از مجتمع تجاری های تهران هم نباشد. اما وجود چند برند معروف مانند LC WAKIKI ، De Facto ، Fresh Company، Koton ،و … با قیمت های مناسب و نسبتاً پایین باعث می شد که مسافران از آن استقبال کنند. همچنین در این مجموعۀ تجاری، برندهای خوراکی مانند KFC و Burger King و McDonald و تعدادی فروشگاه دیگر وجود داشت و با پانزده لیر می شد یک وعده غذای کامل تهیه کرد. در اینجا به مسافران پیشنهاد می شود که در صورتی که در پکیج مسافرتی خود تور سوکه را هم خریداری کرده اند، اگر تمایل به خرید دارند، پیش از رفتن به سوکه پول خود را به لیر تبدیل کنند. چون به جز چند فروشگاه زنجیره ای معروف، سایر فروشگاه های کوچک دلار یا یورو قبول نمی کنند. البته برخی فروشگاه های برند معوف، برای تبلیغات خود این امکان را به مسافران خارجی داده اند که آنها بتوانند با نرخ عادلانه ای دلار خود را به لیر تبدیل نموده و اجناس مورد نظر خود را خریداری نمایند.

اقامت در هتل

قرار بود ساعت 14:30 همگی کنار اتوبوس حاضر باشیم تا به سمت بدروم حرکت کنیم. با این که سرانجام ساعت 15:00 حرکت کردیم اما نزدیک بود یکی از مسافران که غرق خرید شده بود جا بماند که خوشبختانه به اتوبوس رسید. تا هتل دلتا بیچ دو ساعت و چهل دقیقه با اتوبوس راه بود. اما سر راه باید از دو هتل کروانسارای و آمارا آیلند بازدید می کردیم. بنا بر این به هتل Amara Island در منطقۀ گورجینلیک (Guvercinlik) رفتیم. واقعاً هتل زیبایی بود و چشم انداز دریای خوبی داشت. به گونه ای که حتی در استخر روباز هتل شما می توانستید از دیدن دریا هم لذت ببرید. این هتل خدمات UAll به مسافران ارائه می دهد و یکی از خوش منظره ترین هتل های بدروم به شمار می رود.

به هتل که رسیدیم کمی فرصت داشتیم تا برای شام آماده بشویم. اتاق هایی که به ما دادند Club Room بود که از ساختمان اصلی جدا بود. این بر خلاف انتظار قبلی من بود که تمایل داشتم در ساختمان اصلی هتل باشم؛ اما وقتی اتاق را تحویل گرفتیم نظرمان عوض شد! اتاق دلبازی بود و دارای تراس و چشم انداز دریا بود. دور بودنش از ساختمان اصلی اتفاقاً یک مزیت به شمار می رفت چون سر و صدای کمتری در آن به گوش می رسید. واقعاً آرامش بیشتری داشت. حتی به نظر من چشم انداز بهتری هم داشت و در تراسش آرامش بیشتری نسبت به اتاق های ساختمان اصلی احساس می شد.

در اینجا یادآوری چند نکته به مسافران بدروم ضروری است:

اغلب هتل های بدروم کم ارتفاع هستند و از نمای بیرونی بیشتر از دو طبقه نیستند؛ اما وقتی به داخل هتل می روید، متوجه می شوید که وارد یک ساختمان چند طبقه شده اید و هنگامی که می خواهید از لابی به سمت اتاق خود بروید معمولاً اول باید با آسانسور کمی پایین بروید!

 گاهی باید با استفاده از دو آسانسور جداگانه از لابی به اتاق خود، یا بخش های دیگر هتل بروید. این به خاطر بزرگی هتل و طراحی ویژۀ آن می باشد.

 امکانات اتاق های “Club Room” همانند اتاق های ساختمان اصلی بوده و نزدیکی به رستوران بوفه تنها مزیت اسکان در ساختمان اصلی است!

 در برخی هتل ها wifi رایگان تنها در لابی هتل بوده و برای استفاده از wifi در اتاق، شارژ جداگانه دریافت می شود.

فاصلۀ هتل ها تا مرکز شهر، در مقایسه با کوش آداسی بسیار بیشتر است. چون همان طور که گفته شد بدروم شهر بزرگتری در مقایسه با کوش آداسی است.

 اگر قصد دارید با پرواز تهران – ازمیر به بدروم سفر کنید، پیشنهاد می کنیم از پروازهای صبح به شب استفاده کنید تا بیشترین بهره برداری از زمان خود را داشته باشید.

هتل دلتا بیچ بدروم

هتل دلتا بیچ از تنوع غذایی نسبتاً قابل قبولی برخوردار بود. هر کسی با هر ذائقه ای می توانست چیزی از میان خوراکی های گوناگون رستوران بوفه – که برای صبحانه و نهار و شام از آن استفاده می شد –  انتخاب کرده و میل کند. حتی در کنار همۀ مواد غذایی رستوران دلتابیچ، ظرفهایی حاوی ادویه و فلفل های گوناگون هم دیده می شد که مسافران می توانستند بسته به ذائقۀ خود به آن اضافه کنند. تنوع نان های موجود در رستوران موضوع کاملاً ملموسی در هتل های ترکیه است. نان هایی که شخصاً مصرف کردم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند. به شما توصیه می کنیم حتماً از نان و شیرینی هایی که در هتل های ترکیه می بینید بچشید.

هتل دارای دو سرسره آبی بود. زمین والیبال ساحلی، میز پینگ پونگ، استخرهای باز و سرپوشیده، حمام ترکی، چند بار و رستوران A La Carte و امکانات دیگر باعث می شد اقامت برای مدت طولانی هم خسته کننده نباشد. هرچند معمولاً پکیج تورهایی که از ایران به شهرهای ساحلی کشور ترکیه می روند به صورت یکهفته ای بسته شده، اما با گفت و گویی که با مسافران اروپایی داشتیم متوجه شدیم که برخی از ایشان برای دوهفته و بیشتر هم در یک هتل اقامت می کنند.

اگر تمایل دارید در هتل دلتا بیچ اقامت کنید، آژانس نود پرواز به شما پیشنهاد می کند در شب حتماً به سالن نمایش بروید و از برنامه های شبانه لذت ببرید. این هتل با دارا بودن اسکلۀ تفریحی و ساحل ماسه ای blue flag امکانات تفریحی لازم در کنار دریا را برای مسافران مهیا کرده است.

هتل های منطقه گومبت بدروم

روز دوم در بدروم برای بازدید از چند هتل سوار اتوبوس شدیم و به سمت هتل ها حرکت کردیم. فاصلۀ هتل ها از یکدیگر واقعاً زیاد بود. هتل های بدروم مانند آنتالیا یا حتی کوش آداسی نزدیک هم نیستند. در منطقۀ گومبت (Gumbet) به هتل رویال آُسارلیک رفتیم که یک هتل بسیار شیک و بزرگ با ساحل اختصاصی بود. در صحبت هایی که با مسئولین هتل انجام شد، دریافتیم که بسیار علاقه مند به پذیرایی از مسافران ایرانی بودند. رستوران بوفه ی هتل، علاوه بر داشتن ظرفیت کافی برای مسافران، چشم انداز دریا هم داشت. به نظر من این هتل کلیۀ امکانات یک هتل پنج ستاره را دارا ست و پرسنل آن هم به خوبی از مهمانان پذیرایی می کنند.

یکی دیگر از هتل های منطقۀ Gumbet، هتل گادس ایزیس (Isis) بود که در آنجا در بدو ورود استقبال گرمی از ما به عمل آمد. تیم تشریفات هتل با اجرای موزیک زنده از ما استقبال کرد و مشخص بود که برنامه های خوبی برای استقبال از مسافران ایرانی در سالهای آینده در نظر دارند. این هتل پنج ستاره هم دارای امکانات خوب و قابل قبولی بود و برخورد پرسنل آن فوق العاده بود.

هتل WOW Bodrum هتل بعدی بود که ما برای صرف نهار به آنجا رفتیم. یک هتل بسیار بزرگ از مجموعه هتل های زنجیره ای World Of Wonders که در شهر بدروم در منطقۀ گومبت قرار دارد. رستوران این هتل هم مانند بسیاری از رستوران های هتل های بدروم دارای فضای سرپوشیدۀ بزرگ و فضای باز بود و همچنین تنوع غذایی خوبی هم داشت. اتاق ها هم از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند. پس از بازدید از چند هتل دیگر به هتل دلتا بیچ برگشتیم. تقریباً غروب شده بود و هوای پاییزی برای آب تنی در استخر مناسب نبود. اما هتل تفریحات دیگری برای لذت بردن داشت که مسافران را سرگرم نگه می داشت.

روز بعد عده ای از دوستان برای گردش به شهر تاریخی اِفِسوس رفتند و از یادمان های تاریخی به جا مانده از یونان باستان بازدید کردند. هزینۀ تور افسوس بین چهل تا شصت دلار متغیر است که بستگی به تعداد مسافران و وسیلۀ نقلیه ای دارد که مسافران را حمل می کند. حتماً به مسافران پیشنهاد می کنیم که در طول یک هفته اقامت در بدروم از شهر افسوس هم بازدید نمایند.

سفر به بدروم تجربه ای متفاوت از سفر به دیگر شهرهای ساحلی برای ما بود. آقای میلاد، در کنار آقای اوزان اطلاعات خوبی از بدروم در اختیار ما گذاشتند. شرکت Elan در مدت سفر به خوبی به مسافران سرویس داد و در طول یک هفته سفر به بدروم این اطمینان را به مسافران می دهیم که سفر لذتبخشی تجربه خواهند کرد.

چند نکته درباره سفر به بدروم

 برای رفتن به بدروم از طریق دو فرودگاه میلاس (فرودگاه اصلی دروم) و فرودگاه آدنان مِندِرِس ازمیر می توان اقدام نمود. فاصلۀ فرودگاه ازمیر تا هتل ها دست کم دو ساعت بیشتر از فاصلۀ فرودگاه میلاس تا هتل های بدروم است. اما به مسافرانی که علاقه مندند در زمان نزدیک به تایم چک این به هتل برسند پیشنهاد می کنیم اگر از طولانی تر شدن ترنسفر زمینی اذیت نمی شوند، از فرودگاه ازمیر به بدروم بروند. فرودگاه میلاس تا مرکز شهر بدروم حدود دو ساعت و تا برخی هتل ها کمتر از نیم ساعت فاصله دارد.

 همان طور که گفته شد بدروم یک شهر بزرگ (بسیار بزرگ تر از کوش آداسی) است که فاصلۀ مناطق گوناگون تا هتل و مرکز اصلی شهر بدروم بسیار زیاد می باشد. به مسافران توصیه می کنیم برای رفتن به شهر حتماً با تور بروند و از رفتن به شهر به صورت انفرادی خودداری نمایند.

 در هر گوشه از هتل ها، علائم راهنما برای دسترسی به سایر نقاط هتل (بارها، رستوران ها، شماره اتاق ها و….) وجود دارد؛ به طوری که نیازی به پرس و جو از دیگران احساس نمی شود.

 پرسنل رستوران، بار، و پذیرش هتل همگی به زبان انگلیسی مسلط هستند و برای راهنمایی مسافران دقت و شکیبایی مورد انتظار را دارند.

 در بدروم شما به مراتب کمتر از کوش آداسی و آنتالیا مسافر ایرانی می بینید. برخی هتل ها کمتر از سه سال است که پذیرایی از میهنانان ایرانی را تجربه می کنند. بیشتر مسافران بدروم از کشورهای اروپایی، روسیه، و خود ترکیه هستند.

 پرسنل هتل ها، برای رفع مشکلات مسافران از همکاری و دلسوزی لازم برخوردار هستند؛ بنا بر این به مسافران گرامی توصیه می کنیم همواره در برخورد با پرسنل هتل، به گونه ای برخورد کنند که نشانگر ادب و فرهنگ کشور کهن و فرهنگ پرور ایران باشد.

توصیه می کنیم مسافران گرامی برای استفاده از امکانات ورزشی، وسایل و تجهیزات مورد نیاز را از ایران با خود ببرند. به هیچ وجه روی خرید وسیله از فروشگاه های هتل و خرید برخی وسایل از مرکز شهر بدروم حساب نکنید. چون علاوه بر دوری فاصله با هتل، ممکن است تنوع و قیمت مورد انتظار شما به چشم نخورد.

 در اغلب هتل های بدروم برای اقامت هفت شب و بیشتر، یک شب استفادۀ رایگان از رستوران آلاکارت جایزه می دهند. با هماهنگی با تورلیدر می توانید از نحوۀ استفاده از این امکان هتل استفاده نمایید.

حیات شبانه در بدروم از استقبال چشمگیری برخوردار است. به دیگر سخن، شب های بدروم بسیار زنده است. اگر به حیات شبانه علاقه مند هستید با هماهنگی تورلیدر در روز نخست، از چگونگی آن مطلع خواهید شد.

 بیشتر هتل های بدروم پکیج نود پرواز پذیرای مردان مجرد هم می باشند، اما هتل کفالوکا (Kefaluka) مرد مجرد پذیرش نمی کند. همچنین هتل Thor Luxury تنها افراد بالای 18 سال را پذیرا می باشد.

روز آخر سفر

سر انجام روز خداحافظی از بدروم فرا رسید. از این که از آن فضای آرام و به دور از آلودگی صوتی دور می شدم خوشحال نبودم. خوشبختانه ساعت پرواز به گونه ای بود که می توانستیم تا ساعت 15:00 در هتل بمانیم. طبق قانون ساعت جهانی چک آوت، پیش از ساعت 12:00 اتاق را تحویل دادیم. و پس از صرف نهار در لابی با چمدانهایمان منتظر حرکت به سمت فرودگاه میلاس شدیم. چون پرواز سیستمی خریده بودیم، باید از فرودگاه میلاس به استانبول و از استانبول به تهران می آمدیم. پرواز هواپیمای اطلس گلوبال از فرودگاه میلاس به موقع حرکت کرد و در فرودگاه آتاتورک هم به موقع به زمین نشست. حدود دو ساعت فرصت داشتیم که از فری شاپ فرودگاه آتاتورک هم سوغاتی هایی که هنوز فرصت خریدنشان را به دست نیاورده بودیم تهیه کنیم. پس از یک پرواز سه ساعته به تهران رسیدیم و پس از پایان تشریفات معمول، در نهایت از فرودگاه خارج شدیم. صبح زود بود و بی خوابی شب گذشته باعث شد که برای نخوابیدن بهانه ای نداشته باشیم.

سفر خوب و پرخاطره ای بود. با امید به این که بتوانیم در نوروز و تابستان آینده میزبان خوبی برای مسافران گرامی بدروم و کوش آداسی باشیم، از شما دعوت می کنیم برای آگاهی از آخرین تورهای کشور ترکیه با ما در تماس باشید. شما می توانید با عضویت در صفحۀ اینستاگرام نود پرواز، و یا تماس با تلفن 021-75382 از راهنمایی کارشناسان ما، آفرهای ویژه، تورهای ویژه و تخصصی کشور ترکیه آگاه شوید.

لینک های مرتبط  تور بدروم