بهترین مقاصد گردشگری اروپا در سال 2018 – 2019

مطلبی که می خوانید از سایت های معتبر توریستی تهیه شده است که برای تصمیم گیری انتخاب مقصد شما در تور اروپا می تواند کمک مؤثری به شما بکند. معیارهای انتخاب این مقاصد متفاوت بوده و نتایج آن بیشتر بر اساس سلیقۀ مسافران حرفه ای به دست آمده است. ما اینجا نمی خواهیم بر اساس سلیقۀ دیگران یک حکم کلی صادر کنیم و یک یا چند مقصد خاص را برای مخاطبان خود برجسته کنیم. ما بر این باوریم که هر مقصد توریستی دست کم ارزش یک بار دیدن و تجربه کردن را دارد. از آبشارهای زیبا و طبیعت سرسبز گرفته تا کویرهای خشک و بی آب و علف، همگی در خود جذابیت خاص و منحصر به فردی دارند که به آنها ارزش بازدید بخشیده است. از این رو بار دیگر گوشزد می کنیم که موارد زیر تنها حاصل نظرسنجی عمومی و کاملاً سلیقه ای، اما از جانب علاقه مندان حرفه ای به سفر می باشد.

سایت معتبر “بهترین مقاصد اروپایی” با یک رأی گیری که در طول سه هفته به طول انجامید به صورت آنلاین یک نظر سنجی به راه انداخت که در آن 320.793 نفر شرکت کردند. در این نظر سنجی شهر ورُتساو (Wroclaw) در لهستان با 41.148 رأی بالاتر از همه قرار گرفت. این شهر که به ونیز لهستان شهره است با کانال های آب احاطه شده است و 120 پل از آن می گذرد که 12 جزیرۀ شگفت انگیز را به هم مرتبط کرده است.

تور اروپا
ورتسا - لهستان

در ردۀ دوم شهر بیلبائو در اسپانیا قرار گرفته است که 39.845 رأی را از آن خود نمود. این شهر همواره در حال تغییر و تکامل است. وارون بسیاری از شهرهای اروپایی، این شهر برای سفر خانوادگی همراه با فرزندان و نوه ها نیز مقصد دلپذیر و مناسبی است. همه می توانند از غروب های دلپذیر و قدم زدن در خیابان ها و کوچه های کوسکا ویِخو (Cosca Viejo) – مرکز تاریخی شهر بیلبائو- لذت ببرند. برای آن دسته از افراد که به “توریسم پایدار” علاقه مند هستند پیشنهاد می کنیم به “گویِری” (Goierri) بروند و از پنیر ایدیازابال و آشپزی منحصر به فرد ایالت باسک بچشند. بیلبائو نیز مانند شهرهای پرتو (در پرتغال) و بوردو (در فرانسه) از جمله شهرهای مورد علاقۀ توریست ها است که به رودخانه و دریا وصل است. پیشنهاد می کنیم اگر در تور اسپانیای خود شهر بیلبائو را هم مورد بازدید قرار می دهید سری نیز به شهر سن سباستین بزنید. سبک آشپزی این شهر نوآورانه و در جهان زبانزد است. سواحل زیبای سن سباستین نیز چیزی است که نباید از آن غافل شد.

تور اروپا
بیلبائو - اسپانیا

اما ردۀ سوم این نظر سنجی به شهر “کولمَر” (Colmar) در فرانسه اختصاص یافته است. کسانی که شانس بازدید از شهر کولمار را داشته اند، ونیز کوچک، اسکلۀ ماهیگیران، محلۀ چرم کاران، معماری و غذاهای کولمر را به خوبی می شناسند. اگر به کولمر سفر کردید سری به موزۀ اسباب بازی نیز بزنید. موزۀ اونترلیندن با آثار هنری از سدۀ دوازدهم تا شانزدهم میلادی و همچنین موزۀ بارتولدی از دیگر مقاصد شما در شهر کولمر خواهد بود. راستی می دانستید زادگاه کسی که مجسمۀ آزادی را خلق کرد، کولمَر است؟ این شاید دلیل دیگری برای بازدید از این شهر زیبای فرانسه باشد.

تور اروپا
کولمر - فرانسه

جزیرۀ هوار (Hvar Island) در کرواسی جایگاه چهار این نظرسنجی را به خود اختصاص داده است. این شهر با تلفیقی از چشم اندازهای زیبا، آبی به شفافیت کریستال، آفتاب و میراث فرهنگی خود، تبدیل به یکی از مقاصد بی نظیر در اروپا شده است. سایت “بهترین مقاصد اروپایی” به مخاطبان خود پیشنهاد می کند در میان جزیره های بیشماری که در کشور کرواسی قرار گرفته، هوار را انتخاب کنید.

تور اروپا
هوار - کرواسی

ریگا (Riga) پایتخت کشور لاتویا توانسته است با 29.456 رأی جایگاه پنجم بهترین مقاصد گردشگری اروپا را به خود اختصاص بدهد. این شهر همواره چهارراهی برای فرهنگهای گوناگون بوده است. زیبایی های شهر ریگا را نمی توان انکار کرد. ریگا با جنگل ها، آب و طبیعت احاطه شده است. شاید ندانید که ریگا چه جزایر، تپه ها و ساحل های زیبایی دارد. معماری آن نیز خیره کننده است. به ریگا بیایید و ساختمان های دوره های هنری باروک، رونسانس، رومانسک و رومانتیک آن را کشف کنید.

تور اروپا
ریگا - لاتویا

شهر میلان ایتالیا چه برای فوتبال دوستان و چه برای عاشقان سفر کاملاً شناخته شده است. میلان با سمبل خود یعنی کلیسای دوامو و نمای بی نظیرش شناخته شده است. بی گمان اگر به کلیسای سانتا ماریا دله گراتزیا بروید و تابلوی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی را ببینید زبان به تحسین می گشایید. صفی که برای دیدن این شاهکار کشیده خواهد شد به قدری طولانی است که پیشنهاد می کنیم برای بازدید از آن از قبل بلیت تهیه کنید تا زمان را در لحظات آخر از دست ندهید. در شهر میلان می توانید به بوتیک های شیک بروید و اجناس مد روز را خریداری کنید. همچنین می توانید در رستوران ها غذای ایتالیایی خوشمزه ای همراه با نوشیدنی مخصوص نوش جان کنید.

تور اروپا
میلان - ایتالیا

شاید بی انصافی به نظر برسد که آتن در جایگاه هفتم مقاصد پر طرفدار قرار گرفته باشد. اما بار دیگر یاداوری می کنید که این تنها بر مبنای سلیقۀ مخاطبان یک سایت است و می توان بر مبنای بسیاری از معیارهای دیگر، آتن را در ردۀ نخست مقاصد ارزشمند گردشگری قرار داد. این شهر تاریخی مهد فلسفۀ اروپاست و کمتر کسی است که با شنیدن نام آن، شکوه دوران باستان از ذهنش نگذرد. مرکز شهر تنها 15 دقیقه پیاده با دریا فاصله دارد و حیات شبانه در آتن برای هر توریستی جذابیت خاصی به همراه خواهد داشت. اگر تور اروپای شما شامل بازدید از شهرت آتن نیز هست، به انتخاب شما تبریک می گوییم.

تور اروپا
آتن - یونان

مقاصد بعدی که از نقطه نظر مخاطبان سایت فوق الذکر انتخاب شده اند به ترتیب بوداپست (پایتخت مجارستان با 17.745 رأی) لیسبون (پایتخت پرتغال با 13.384 رأی)، بوهینج (با دریاچه ای منحصر به فرد در کشور اسلوونی)، پراگ (پایتخت جمهوری چک)، کوتور (در کشور تازه استقلال یافتۀ مونته نگرو)، پاریس (اگرچه قرار گرفتنش در جایگاه سیزدهم شاید عجیب به نظر برسد)، وین (پایتخت اتریش و پایتخت موسیقی جهان) و سرانجام آمستردام (پایتخت هلند) بوده اند.

همان گونه که مشاهده کردید، احتمالاً باید شاهد رویکردهای جدید در انتخاب مقصد سفر باشیم. مفاهیمی همچون “پایداری” (sustainability) و حفظ محیط زیست، گردشگری پاک، گردشگری سلامت، اکوتوریسم و مفاهیمی از این دست، روز به روز بیشتر مورد توجه توریست ها در سرتاسر جهان قرار می گیرد. با چنین رویکردی است که شهر پاریس چند رده پایین تر از شهر “کولمَر” که هر دو در کشور فرانسه واقع شده اند قرار می گیرد. بی گمان تور های اروپای سایت 90 پرواز نیز متناسب با تقاضای بازار تهیه و تنظیم می شود. ما آمادگی این را داریم که برای سفر شما مقاصد جدیدی را نیز در برنامۀ سفر اروپای خود بگنجانیم. سال گذشته ما با معرفی تور اسلوونی و پیشنهاد بازدید از دریاچۀ بوهینج، تلاش کردیم در این راه پیشرو باشیم. همچنین با اضافه کردن مقصد بلاروس به پکیج اروپا ، یک گام دیگر برای شناساندن مقاصد کمتر شناخته شده برداشتیم. از شما خوانندۀ گرامی خواهشمندیم نظرات خود را برای افزایش کیفیت تورهای اروپا با ما در میان بگذارید. برای این منظور لطفاً از طریق ایمیل dabestany@90parvaz.ir با ما مکاتبه نمایید.

لینک های مرتبط اروپا – ایتالیا جاذبه های گردشگری فلورانس اروپا – اسپانیا