پرسش های متداول تور آنتالیا

برای خرید یک تور آنتالیا چه مدارکی لازم است؟

کشور ترکیه نیازی به ویزا ندارد و مسافران می توانند 90 روز بدون ویزا و با داشتن پاسپورت معتبر در هر یک از شهرهای ترکیه اقامت کنند.

تور آنتالیا معمولاً چند روزه است؟

به طور استاندارد با پرواز های چارتر، تور آنتالیا 6 شب و 7 روز و گاه، 7 شب اقامت انجام می شود. اما می توانید با پروازهای سیستمی تعداد شب بیشتر نیز در در شهر آنتالیا اقامت داشته باشید. در فصل اوج سفر که اصطلاحاً به آن “High Season” می گویند، اغلب هتل ها کمتر از 6 شب اقامت نمی دهند. پس در فصل تابستان به دنبال تور آنتالیا 5 روزه نباشید!

در تور آنتالیا بهتر است از چه نوع پروازهایی استفاده کنیم؟

این در درجۀ اول بستگی به میزان هزینه ای که مایل هستید بپردازید و کیفیت پروازی که مورد انتظار شماست دارد. طبیعتاً پروازهای ترک به دلیل هزینه های تمام شده برای چارتر کننده ها، اندکی گران تر از پروازهای ایرانی هستند؛ اما این اختلاف قیمت به باور بسیاری از مسافران ارزشش را دارد؛ اولاً به این دلیل که در فرودگاه اصلی آنتالیا بار خود را تحویل می گیرید و به سمت هتل ترانسفر می شوید، ثانیاً هواپیمای با کیفیت تری سوار خواهید شد که از هواپیماهای ایرانی نو تر است. البته انتخاب با شما است و می توانید قید کیفیت و راحتی را بزنید و از پرواز ایرانی استفاده کنید! بار مجاز برای هر دو پرواز ایرانی و ترک در پرواز چارتر آنتالیا 20 کیلوگرم است و از این جهت تفاوتی ندارد.

در تور آنتالیا چه هتلی انتخاب کنیم؟

آنتالیا مقصدی است که تقریباً همۀ وقت خود را در هتل سپری می کنید. از طرفی مرکز شهر جذابیت خاصی برای رفتن ندارد و در طول یک هفته اگر یک بار به مرکز شهر بروید کافی به نظر می رسد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به مکان هتل توجه نکنید، بلکه به کیفیت هتل نسبت به قیمت آن توجه کنید. هتل های زنجیره ای نیز می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند. یکی دیگر از نکات مهم این است که هتل شما ساحل اختصاصی داشته باشد. تفریح در کنار ساحل یکی از بخش های اصلی سفر به شهرهای ساحلی است. داشتن کیفیت و تنوع غذایی مورد قبول شما از سوی هتل نیز یکی دیگر از عوامل انتخاب یک هتل خود در تور آنتالیا خواهد بود.

اگر فقط به طعم غذای ایرانی عادت دارید، فرقی نمی کند که یک هتل پنج ستارۀ تاپ انتخاب کنید یا یک هتل سه ستاره! در هر صورت رضایت مورد نظر را کسب نخواهید کرد. اما اگر تمایل دارید غذاهای مختلف و متفاوت را بیازمایید، هتلی انتخاب کنید که علاوه بر رستوران بوفه (که رایگان غذا سرو می کند) رستوران های آلاکارت متنوعی هم داشته باشد که غذاهای خاص (مثلاٌ منوی ایتالیایی، یا مراکشی، مدیترانه ای، شرق و…) سرو کند. تفریحات و سرگرمی های دیگر هتل نیز از عوامل مهم در انتخاب یک هتل خوب است که یکی از مهترین آنها استخر روباز و پارک آبی است. تمام هتل های موجود در پکیج تور آنتالیای آژانس 90 پرواز دارای استخر روباز و سرپوشیده هستند، اما تنها برخی از هتل های پنج ستاره دارای پارک آبی خوب هستند.

هتل های ریکسوس، رویال هالیدی، دلفین ایمپریال، تیتانیک بیچ و چند هتل دیگر دارای پارک آبی خوبی هستند که انواع سرسره آبی و تفریحات آبی مفرح را دارا هستند.

گران ترین تور آنتالیا با انتخاب کدام هتل است؟

در بسیاری از شهرها هتل ها به دلیل رقابت قیمتی نرخ های متفاوتی می دهند که نمی توان یک هتل را همواره گران ترین هتل آن شهر دانست. اما در آنتالیا هتل مکس رویال گران ترین هتل است که اختلاف زیادی با هتل های بعد از خود دارد.

آیا تور آنتالیا گشت شهری دارد؟

در گذشته برخی از پکیج ها دارای یک تور تفریحی یک روزه نیز بودند، اما در چند سال اخیر، گشت یک روزه از پکیج تور آنتالیا حذف شده است.

چرا برخی آژانس های مسافرتی یک یا چند هتل را ارزان تر/گران تر از جاهای دیگر می فروشند؟ چگونه اعتماد کنیم؟

به دلیل گارانتی هتل ها از سوی کارگزاران (شرکت های مدیریت مقصد) گاهی آژانس های طرف قرارداد می توانند با اختلاف چشمگیری یک هتل را ارزان تر از جاهای دیگر به فروش برسانند. البته این اختلاف چشمگیر باید منطقی نیز باشد. در نظر داشته باشید این مقایسۀ قیمت باید در شرایط برابر باشد؛ یعنی تاریخ سفر و نوع پرواز و مدت اقامت (6 یا 7 شب) در هر دو آژانس مورد مقایسه، یکسان باشد. اگر اختلاف نرخ غیر منطقی بود، پیشنهاد می کنیم تا مطمئن نشده اید اقدام به خرید نکنید، هرچند هیچ چیز غیر ممکن نیست!

آیا تور آنتالیا را می توان از هر آژانسی تهیه کرد؟

آژانس 90 پرواز مجری تور آنتالیا با همکاری یک شرکت بسیار معتبر در ترکیه و ایرلاین اطلس گلوبال است. بسیاری از مسافران و آژانس های دیگر از طریق آژانس 90 پرواز تورهای ترکیۀ خود را تهیه و استفاده می کنند و یا به مسافران خود می فروشند. همچنین معدود آژانس هایی نیز هستند که مانند 90 پرواز به طور مستقیم تورهای آنتالیا را اجرا می کنند. در هر صورت کیفیتی که در شهر مقصد از تور خود تجربه می کنید بستگی زیادی نیز به کارگزاران اجرای خدمات در مقصد (آنتالیا، کوش آداسی، استانبول و…) دارد. به شما اطمینان می دهیم که بهترین ها را انتخاب کرده ایم.

امیدواریم اطلاعات ارائه شده به تصمیم شما برای خرید تور آنتالیا متناسب با معیار های شما کمک کرده باشد.

لینک های مرتبط  تور های آنتالیا