اگر مسافر دبی هستید حتماً برای شما هم پیش آمده که پیامک تبلیغاتی حاوی تور دبی دریافت کرده باشید. در این پیامک ها اغلب ارزان ترین هتل ها از سوی آژانس های فروشنده پیشنهاد می شود. اما این به این معنی نیست که آژانس فروشنده، تنها همین یک هتل و پرواز را برای تعداد شب معین به فروش می رساند. Tailor made اصطلاحی است که در میان آژانس های مسافرتی در جهان رایج است و به آن معناست که تور مورد نظر شما با تعداد شب مورد نظر، ایرلاین مورد نظر، و هتل مورد نظر شما (یا هتل هم سطح) برای شما تأمین می شود. در واقع آژانس مسافرتی مانند یک خیاط عمل می کند و تور را مانند لباس، مختص خود شما تهیه می کند.

دبی این ویژگی را دارد که می توان تورهای “Tailor made” سفارش داد. از 3 شب تا دو هفته می توانید با یک ویزای نرمال از یک تور دبی دلخواه استفاده کنید. می توانید با پرداخت مبلغ بیشتری ویزای یک ماهه بگیرید و تعداد شبهای اقامت خود را از دو هفته هم بیشتر کنید.

تور دبی ارزان

هزینه های اضافه برای چیست؟

به هنگام ورود به هتل های دبی، طبق قانون امارات باید مبالغی را به صورت نقدی بابت مالیات هر شب اقامت به هتل پرداخت کنید. امکان پرداخت این مبالغ از سوی آژانس های مسافرتی وجود ندارد و خود مسافران باید بابت هر شب، هر اتاق، مبلغ مورد نظر را به صورت نقدی به هتل پرداخت نمایند. همچنین مبلغی نیز بابت دپوزیت از مسافران دریافت می گردد که پس از خروج مسافر در روز پایانی بازگشت داده می شود. دلیل گرفتن دپوزیت، هزینه های اضافی است که ممکن است مسافر در طول اقامتش انجام داده باشد. برای نمونه هزینۀ مینی بار، مازاد بر هزینه ای است که مسافر هنگام خرید تور پرداخته است. گاهی در برخی هتل ها استفاده از برخی کانال های ماهواره ای شامل هزینۀ جداگانه می شود که مسافر هنگام تحویل اتاق باید بپردازد. افزون بر این، بارها اتفاق افتاده است که برخی مسافران به هتل خساراتی وارد آورده اند. اگر این خسارت ها ناچیز باشد هتل می تواند آن را از محل دپوزیت جبران کند. چنین روندی تقریباً در همه جای دنیا در مورد همۀ مسافران وجود دارد و مختص دبی نیست.

یک مورد دیگر هزینۀ ویزای افراد بالای 70 سال است. آژانس مسافرتی ممکن است برای بیمه یا ویزای افراد بالای 70 سال از شما هزینۀ بیشتری بخواهد. عصبانی نشوید! این طبیعی است. البته در مقایسه با مبلغ کل تور، این هزینه ناچیز به نظر می رسد.

تور دبی ارزان

برای ارزان شدن تور دبی بهتر است بلیت خود را از یک ماه قبل تهیه نمایید. بر خلاف تصور موجود، کمتر پیش می آید که بلیت لحظه آخری ارزان تر باشد. تازه اگر شانس بیاورید در لحظۀ آخر بلیتی برای فروش وجود داشته باشد! چنین شرایطی برای هتل ها نیز وجود دارد. هرگز خرید هتل خود را به روزهای پایانی موکول نکنید. اگر مشکلی برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی ندارید، لزومی ندارد که حتماً هتل خود را در مرکز شهر انتخاب کنید. هتل های دور از مرکز شهر، اغلب با همان امکانات نرخ پایین تری دارند. با این وجود سعی کنید به هیچ عنوان هتل دو ستاره انتخاب نکنید. فراموش نکنید هیچ ارزانی بی علت نیست. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برخی هتل های سه ستاره به دلیل زنجیره ای بودن و بهره بردن از نام برند معتبر خود، قیمت بالاتری از هتل های دیگر دارند. برای نمونه برخز از هتل های IBIS که سه ستاره هستند، از برخی هتل های پنج ستاره نیز گران ترند.

تور دبی لاکشری

گذشته از انتخاب هتل های خوش نام و باکیفیت لوکس، می توانید خدمات دیگری نیز از آژانس خود بخواهید. برای نمونه ترانسفر VIP می تواند سفر لوکس شما را دلچسب تر کند. هزینۀ ترانسفر وی آی پی شاید از تاکسی دربست هم گرانتر باشد. در عوض هزینۀ آن را از پیش به آژانس مسافرتی خود پرداخت کرده اید و هنگام رسیدن به مقصد دغدغۀ پرداخت هزینۀ حمل و نقل ندارید.

برخی هتل های دبی دارای ساحل اختصاصی هستند که هزینۀ اقامت در آنها به مراتب بالاتر از هتل های معمولی است. در مرکز شهر هم هتل های با کیفیت و لوکسی وجود دارند که اغلب از زنجیره های خوشنام هتلی هستند. برای نمونه هتلهای ماریت، کنراد، هیلتون، شراتون (شریتون)، کمپینسکی، هتل های ساحلی ریکسوس و چندین زنجیرۀ هتلی خوشنام دیگر در دبی وجود دارد که می توانید از آژانس خود بخواهید. همیشه به پیشنهاد کارشناس آژانس هم توجه کنید. گاهی ارزان بودن یک پیشنهاد خوب به معنی بی کیفیت بودن نیست. در صورتی که انعطاف بیشتری از خود نشان بدهید می توانید بالاترین کیفیت را با کمترین هزینه به دست بیاورید.

خدمات CIP پروازهای خارجی

اگر معطل شدن پای پرواز حوصلۀ شما را سر می برد، می توانید از خدمات CIP استفاده کنید. در این صورت نیازی نیست که شخصاً برای چک پاسپورت و تحویل بار و گرفتن کارت عبور اقدام کنید. در سالن CIP از شما پذیرایی می شود و برای ادامۀ سفر خسته نمی شوید.