سفرنامه تور بارسلون

در تاریخ 28 اکتبر با پرواز ماهان از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به صورت مستقیم به بارسلون رفتیم. طول پرواز 6 ساعت بود. در هواپیما انقدر صندلی خالی وجود داشت که ما توانستیم استراحت کاملی در پرواز داشته باشیم. پرواز ساعت 10 صبح به وقت اسپانیا به زمین نشست. فرودگاه بارسلون خلوت بود و سریع وارد سالن شدیم. حدودا 20 دقیقه طول کشید بارهای مسافران آمد. پس از برداشتن بار از سالن فرودگاه خارج شدیم. به دلیل اینکه ما از قبل از خدمات ترنسفر تور بارسلونا استفاده نکردیم مجبور شدیم ارزان ترین مسیر یعنی اتوبوس را انتخاب کرده تا به هتل برسیم. ما در هتل HCC Montblanc اقامت داشتیم که مهمترین مزیت این هتل موقعیت مکانی آن می باشد. هتل، در قلب شهر بارسلون نزدیک میدان کاتالونیا واقع شده است. فاصله ی فرودگاه تا میدان کاتالونیا با اتوبوس حدود 45 دقیقه می باشد. میزان کرایه ی اتوبوس برای رسیدن به میدان کاتالونیا 10 یورو بود. برای رسیدن به هتل HCC Montblanc از میدان کاتالونیا باید 10 دقیقه پیاده روی کرد. با پرداخت 10 یورو سیم کارتی تهیه کردیم که فقط می توانستیم از خدمات اینترتی سیم کارت استفاده کنیم. برای پیدا کردن مسیر اپلیکیشن متروی بارسلون را نصب کردیم و به سفر ادامه دادیم.

تور اسپانیا
نزدیک میدان کاتالونیا در شهر بارسلون
تور بارسلونا اسپانیا
نزدیک میدان کاتالونیا که منتهی میشود به خیابان رامبلاس

اقامت در هتل بارسلون

وقتی وارد هتل شدیم کارهای check-in انجام شد و اتاق ها را تحویل گرفتیم. روز ورود ما به شهر بارسلون، 28 اکتبر 2018، روز بازی ال کلاسیکو بود. در همان روز موفق شدیم تا بلیت بازی بارسلونا-رئال مادرید را خریداری کنیم و به تماشای بزرگترین دربی دنیا بنشینیم. البته تهیه بلیت بازی بسیار سخت بود که در نهایت با پرداخت 250 یورو برای هربلیت توانستیم بلیت طبقه ی بالای استادیوم نیوکمپ را بخریم. بازی ساعت 16:30 شروع می شد. ما به محض ورود به اتاق های هتل، برای تماشای بازی حاضر شدیم و از هتل خارج شدیم. برای رسیدن ورزشگاه نیوکمپ از برنامه ی مترو استفاده کردیم. بلیت مترو برای هر نفر 2 یورو بود که حدودا بعد از 45 دقیقه به ورزشگاه رسیدیم. سیل عظیمی از جمعیت به طرف ورزشگاه حرکت می کردند. همه لباس تیم محبوبشان را پوشیده بودند و همه ی شهر حال و هوای بازی ال کلاسیکو را داشت. حضور در ورزشگاه نیوکمپ و تماشای بازی بارسلون – رئال مادرید از نزدیک بسیار هیجان انگیز و خوب بود. مخصوصا این بازی که برای تیم محبوب من، یعنی بارسلونا تاریخ ساز شد. بازی با نتیجه ی 5 بر 1 به نفع بارسلونا به پایان رسید. کل شهر از این برد خوشحال بودند و در تمام خیابان ها جشن برپا بود.

برای برگشت به هتل باز هم مسیر مترو را انتخاب کردیم. هتل ما نزدیک خیابان رامبلاس بارسلون بود که یکی از شلوغ ترین و زیباترین خیابان های شهر می باشد. مسافرینی که تور بارسلونا را انتخاب می کنند نباید دیدن این خیابان را از دست بدهند. یکی دیگر از مناطق دیدنی شهر میدان کاتالونیا می باشد که بسیار با شکوه است.

تور اسپانیا
انتهای خیابان رامبلاس در نزدیکی ساحل شهر بارسلون
تور بارسلونا
بنای یادبود کریستف کلمب در انتهای خیابان رامبلاس

جو زیبای ورزشگاه نیوکمپ قبل بازی حساس ال کلاسیکو با رئال مادرید

روز دوم را با پیاده روی و لذت بردن از مناظر زیبای شهر گذراندیم. در روز سوم تور بارسلونا به یکی از مشهورترین و قدیمی ترین کلیساهای دنیا رفتیم. کلیسای ساگرادا فامیلیا که ساخت آن از سال 1882 میلادی شروع شده و پیش بینی میشود که تا سال 2026 همچنان پروژه ساخت و ساز کلیسا ادامه خواهد داشت.

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلون
کلیسای ساگرادا فامیلیا

بارسلون شهری دوست داشتنی است که سفر به آن را حتما باید تجربه کرد. با انتخاب تور بارسلونا می توان سفری خاطره انگیز به شهری فراموش نشدنی داشت.

در گوشه و کنار شهر، در هر جایی می توانید سوژه ای برای گرفتن عکس های خاطره انگیز داشته باشید. اغلب جهانگردان حرفه ای که به اروپا سفر می کنند این شهر را به عنوان یکی از مقاصد مورد بازدید خود قرار می دهند. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که استان کاتالونیا یکی از استان های ثروتمند کشور اسپانیا است و بخش قابل توجهی از درآمد این ایالت از مسافرانی به دست می آید که از سرتاسر جهان به شهر بارسلون سفر می کنند. شکم گردی نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که می توانید در شهر بارسلونا داشته باشید. بسیاری از گردشگران از صرف یک وعده غذای محلی اسپانیایی و یا یک غذای دریایی در یک رستوران ساحلی چشم پوشی نمی کنند.

در روز چهارم سفر ما در بارسلون با پایان رسید و به سمت پاریس حرکت کردیم.پاریس هم دارای جاذبه های بسیار دیدنی می باشد که مردم سرزمین های دور را به این شهر دیدنی می کشاند.