فلورانس – چند جاذبۀ گردشگری

فلورانس شهری است با جاذبه های فراوان. تنها اگر یک یا دو روز را در این شهر سپهری کنید متوجه خواهید شد که شهر فلورانس جاذبه های بسیاری دارد که هنوز فرصت بازدید از آن را نیافته اید. کاخ ها، موزه ها، کلیسا ها، و دیگر زمین نشانه های (landmark) شهر فلورانس هر کدام برای خود داستانی دارد که از دالان اعصار و قرون گذشته آمده و ساعت ها برای دیدنش زمان لازم است. در اینجا به معرفی چند یادمان تاریخی و جاذبۀ توریستی می پردازیم

1. کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره و پیاتزا دوامو (Cathedral of Santa Maria del Fiore and Piazza Duomo)

فلورانس
کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

پیاتزا دومو و گروهی از ساختمان هایی که مجموعاً این کلیسای جامع را تشکیل داده اند، یکی از ارزشمند ترین گنجینه های هنر و معماری را یک مکان نسبتاً کوچک به وجود آورده است. در اینجا شما شماری از مشهور ترین شاهکار های هنر و معماری را که توسط بزرگترین هنرمندان ایتالیایی عصر رونسانس پدید آمده است را خواهد دید. هنرمندانی چون گیبرتی، برونلسکی، دوناتلو، جوتو و میکل آنجلو (میکل آنژ). برای بازدید از بخش هایی از این مجموعه اگر از نصف چیزها صرف نظر کنید دست کم به دو و نیم ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

2. گالریا دلاکادمیا (Galleria dell’Accademia)

تور ایتالیا
بازدید از گالریا دلاکادمیا- تور ایتالیا - فولرانس

هرجای فلورانس که پا بگذارید، یک کپی از مجسمۀ داوود اثر میکل آنژ خواهید یافت. اما درون این موزه شما مجسمۀ اصلی را می بینید. متأسفانه به دلیل حمله ای که به این مجسمه شد، اکنون این مجسمه در پشت شیشه نگهداری می شود. البته این تنها اثری از میکل آنژ نیست که در این مجموعه می بینید. برای مثال مجسمۀ سن مَتئو نیز که ناتمام مانده یکی دیگر از آثار میکل آنژ در این گالری است که در سالهای 1505-1506 پیکر تراشی شده است. آثار دیگری از لورنزو بارتولینی، لوئیجی پامپالونی، جیامبولونیا، یک ویولنسل ساخت نیکولو آماتی، ویولون آنتونیو استرادیواری، و چند ساز قدیمی ارزشمند دیگر، همچنین تعدادی تابلوی نقاشی از هنرمندانی نظیر ساندرو بوتیچلی، جراردو استارنینا، جیوانی آنتونیو سولییانی، برناردو دادی و دیگر هنرمندان نقاش، مجسمه ساز، سازندگان آلات موسیقی در این مجموعه نگهداری می شود که دیدن آن به مسافران تور ایتالیا که از شهر فلورانس بازدید می کنند به شدت توصیه می شود.

3. پونته وِکیو (Ponte Vecchio)

فلورانس
پونته وکیو- فلورانس - تور ایتالیا

همانگونه که می بینید تلفظ در ایتالیایی با آنچه در انگلیسی آموخته ایم اندکی متفاوت است. پونته وِکیو شاید قابل تشخیص ترین نماد شهر فلورانس باشد. این پل سنگی قوس مانند البته به دلیل مرتبط ساختن دو سوی رودخانۀ آرنو ساخته شده است. و طبیعتاً برای عبور و مرور خاندان مدیچی از دفتر حکومتی خود در پالازو وکیو به آپارتمان هایشان در کاخ پیتی. پونته وکیو همچنین به دلیل وجود بازارچه ای قدیمی در آن مشهور شده است که امروزه جواهرفروشان در آن مشغول به کار هستند. این پل از سه قسمت تشکیل شده است. تماشای این پل با آن ساختمان های منحصر به فرد بر روی رودخانۀ آرنو تصویری کارت پستالی به توریست ها ارائه می دهد. امکان ندارد اگر در تور ایتالیای خود از شهر فلورانس بازدید می کنید پونته وکیو را از قلم بیندازید.

4. پالاتزو پیتی (کاخ پیتی) (Palazzo Pitti)

کاخ موزۀ پیتی مکانی است که می توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید و طعم اصیل فلورانس را از آن بچشید. اگر بازدید یکروزه تمام ان چیزی نیست که در ذهن دارید، دست کم باید کاخ سلنتی و اتاق های جالب آن را ببینید که نقاشی هایی از رافائل، روبنس، تینورتو، و چند استاد دیگر آن را چشم نواز کرده است. پشت کاخ در امتداد باغ های بوبولی بر روی پلکان های باغ پرسه بزنید و از مناظر، مجسمه ها، و باغ زیبا دیدن کنید. مجسم کنید خانوادۀ درباری مدیچی در اینجا با چه شکوهی قدم می زدند و از یک بعد از ظهر تابستانی لذت می بردند.

فلورانس
پالاتزو پیتی - فلورانس

اگر پکیج تور ایتالیای شما شامل اقامت در شهر فلورانس هم می باشد، قطعاً یکی از چهار جاذبه ای که معرفی شد مورد بازدید شما قرار خواهد گرفت. علاوه بر این می توانید به مکان هایی نظیر کاخ و گالری اوفیتزی، تعمیدگاه جیوانی مقدس، پیاتزاله میکل آنجلو، گنبدهای سن لونرزو و میکل آنجلو، سانتا کروچه و چند جای تاریخ دیگر سری بزنید.

لینک های مرتبط نکاتی درمورد طول ایتالیا مراکز خرید میلان تور ایتالیا