نکاتی در مورد تور ایتالیا

امروزه سفر به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از نیازهای انسان مورد بررسی قرار می گیرد. در میان مقاصد مختلف، سفر به قارۀ سبز دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای است. ایتالیا به عنوان یکی از قدیمی ترین کانون های تمدن اروپا و با دارا بودن انواع جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری جنوب اروپا به شمار می آید. در این جستار به بررسی چند نکتۀ کاربردی برای سفر به ایتالیا می پردازیم.

شهرهای توریستی و انتخاب مسیر مناسب در تور ایتالیا

شاید بتوان گفت در ایتالیا بر روی هر شهری که دست بگذاریم، جاذبه ای برای دیدن و یا مکان مناسبی برای تفریح و استراحت داشته باشد. می توانید به شمال ایتالیا و شهر میلان بروید و بخش با کلاس مردم ایتالیا را از نزدیک ببینید. یا این که به شهر ونیز در شمال شرق کشور چکمه ای بروید و شهری تاریخی با شخصیت منحصر به فردش را از نزدیک ببینید. در هر صورت مطمئناً فرصت کافی برای بازدید از نیمی از شهرهای توریستی ایتالیا را هم نخواهید یافت. رُم، بلونیا، پالرمو (سیسیل)، فلورانس، پیزا، آمالفی، ناپل، و حتی شهر کالیاری در جزیرۀ ساردینیا هر کدام می توانند چند روز از تور ایتالیای شما را به خود اختصاص بدهند که به این ترتیب امکان بازدید از همۀ آنها وجود ندارد. همچنین با توجه به کوتاه مدت بودن ویزای توریستی شینگن امکان سفرهای طولانی مدت وجود ندارد.

تور ایتالیا - ونیز تا رم
مسیر توریستی ونیز تا رم

پراکندگی شهرهای توریستی ایتالیا یکی دیگر از عواملی است که تصمیم گیری برای انتخاب یک مسیر توریستی پرجاذبه را دشوار می کند. به عکس بالا دقت کنید؛ با این که بیش از نیمی از کشور ایتالیا در این عکس دیده نمی شود، اما همان طور که می بینید فواصل به گونه ای است که شاید ترجیح بدهید در یک سفر یک هفته ای نهایتاً از دو یا سه شهر بازدید کنید. در اینجا به فهرستی از جاذبه های توریستی ایتالیا اشاره می کنیم که می توانید در برنامۀ تور ایتالیای خود بگنجانید:

نام جاذبه شهر/ منطقه نام لاتین
کلوسئوم رم Colosseum
کانال های ونیز شهر ونیز Venice Canals
ویرانه های پُمپئی پمپئی – ناپل Pompeii
برج پیزا شهر پیزا Tower of Pisa
دریاچۀ کومو میان کشور ایتالیا و سوئیس Lake Como
ساحل آمالفی شهر آمالفی در جنوب ناپل Amalfi Coast
کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره فلورانس Florence Duomo Santa Maria del Fiore
چینکو تِرِه (پنج سرزمین) در منطقۀ لیگوریا در شمال غرب ایتالیا Cinque Terre
شهر (کشور) واتیکان رم Vatican City
گالری اوفیتزی (مربوط به سدۀ 14) فلورانس The Uffizi Gallery
باسیلیکای سنت مارک ونیز St. Mark’s Basilica
پانتئون رم Pantheon
انجمن رمی رم Roman Forum
کلیسای جامع میلان میلان Milan Duomo
کاپری جزیره ای در خلیج ناپل Capri
پورتوفینو پورتوفینو Portofino
باسیلیکای سن پیتر رم St. Peter’s Basilica
درۀ معابد سیسیل Valley of the Temples
آبنما های تروی رم رم Trevi Fountain in Rome

جاذبه های بسیاری علاوه بر آنچه که گفته شد در سرتاسر ایتالیا وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و جذابیت های خاص خود هستند. اگر دوست داشتید به جایی متفاوت از مواردی که نام برده شد بروید حتماً آن را با کارشناسان تورهای اروپایی آژانس 90 پرواز در میان بگذارید.

انتخاب مسیر می تواند بسته به پروازهایی که از تهران به یکی از شهرهای ایتالیا به صورت مستقیم انجام می شود تعیین شود. به طور مثال از تهران با پرواز ماهان به میلان به صورت هفته ای دو بار پرواز مستقیم انجام می شود. همچنین پرواز آلیتالیا از رم به تهران در مقاطعی از سال انجام می شود که می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده از آن در تور ایتالیا باشد. انتخاب های دیگر برای این مسیر پرواز ترکیش با یک توقف در استانبول و یا پرواز قطری است که به شهرهای متنوعی پرواز منظم در طول هفته انجام می شود.

مدارک مورد نیاز برای سفر به ایتالیا

برای سفر به ایتالیا نیازمند به دریافت ویزای شنگن از سفارت ایتالیا (در صورت اولین ورود به حوزۀ شنگن) و یا داشتن ویزای مالتی شنگن از یکی دیگر از کشورهای این حوزه (برای دومین ورود و وردهای بعدی به حوزۀ شنگن) هستید. بدین منظور مدارکی از شما درخواست می شود که سفارت ایتالیا مجاب شود شما به قصد توریسم به ایتالیا سفر می کنید و به ایران باز خواهید گشت. مدارک مورد نیاز ویزای شنگن از سفارت ایتالیا نیز شبیه سفارت های دیگر است که شامل مدارک شناسایی، مدارک شغلی، لیست بیمه، اسناد مالکیت و مدارک بانکی و سابقۀ سفر افراد می شود. همچنین مدارک سفر نیز در هنگام درخواست ویزا از شما درخواست می شود که شامل رزرو پرواز، هتل، و بیمۀ مسافرتی است. برای اطلاع دقیق از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شنگن با کارشناس مربوطه در آژانس 90 پرواز تماس حاصل فرمایید.

نکاتی در مورد هزینه ها در تور ایتالیا

یک وعده غذا در یک رستوران متوسط به طور میانگین 15 یورو هزینه در بر دارد و یک وعده غذا در یک رستوران سطح بالا برای دو نفر در حدود 50 الی 60 یورو آب می خورد. یک وعده مکدونالد نیز 8 یورو هزینه دارد. قیمت یک قوطی پپسی یا کوکا کولا نیز در رستوران حدود 2 یورو و آب معدنی کوچک 1 یورو است. ورودی تاکی بین 4 تا 7.5 یورو و هر کیلومتر حدود 1.5 تا 3 یورو هزینه در بر دارد. یک پاکت سیگار مارلبرو قیمتش 5.30 یورو است که پیشنهاد می کنیم از خرید آن صرفنظر کنید!

در شهرهای مختلف ایتالیا هزینه های زندگی یکنواخت نیست. در شهرهایی مانند فلورانس و جنوا و میلان هزینه های زندگی بالاتر از شهرهایی مانند ناپل و کاتانیا است. قیمت رستوران های فلورانس و رم از همۀ شهرها به طور میانگین بالاتر است و در ناپل از همه جا ارزان تر می توانید به رستوران بروید.

به زودی پکیج های جدید تور ایتالیا را در سایت 90 پرواز خواهید دید. اگر به صورت گروهی قصد خرید تور ایتالیا را دارید مسیر مورد نظر خود را با ما در میان بگذارید تا از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

لینک های مرتبط تور ایتالیا ویژه تعطیلات خرداد 98 تور ترکیبی میلان + پاریس ویژه تعطیلات خرداد 98