برج ایفل

ایفل ۳۲۴‌متری با آن صف‌های عریض و طویل بازدید‌کنندگانش، بلند‌ترین ساختمان در پاریس و یکی از پر‌بازدید‌ترین بنا‌های یادبود در جهان است. بالا رفتن از این برج امکان پذیر است اما به قیمت بالارفتن از 343 پله. به این دلیل بیشتر مردم آسانسور را ترجیح می دهند آسانسورهای ایفل سالانه مسافتی برابر با 103000 کیلومتر را طی می کنند. این مسافت برابر است با دو ونیم برابر محیط کره زمین. جالب است بدانید در هوای سرد برج ایفل به اندازه ای در حدود شش اینچ آب می رود. وقتی که باد می وزد، برج ایفل به انداره 7 سانتی متر به نوسان در می آید. برای بازسازی رنگ برج ایفل که هر هفت سال یکبار اتفاق می افتد، 60 تن رنگ مصرف می شود. بیست هزارلامپ نورانی روی برج ایفل قرار داده شده اند تا هرشب آن را نورانی کنند.

از ایستگاه متروی «بیر‌هاکیم» می‌توانید به ایفل برسید

تور پاریس
تور پاریس

کلیسای نوتردام

کلیسایی عظیم در قلب پاریس و نزدیک رود سن که ساختش دو قرن، از ۱۱۶۳ تا ۱۳۴۵ میلادی، طول کشیده و زمانی بزرگترین کلیسای اروپا بوده. نوتردام در زبان فرانسه به معنی بانوی ما (اشاره دارد به حضرت مریم) است و این کلیسا به حضرت مریم مقدس پیشکش شده است. چیزی که یک بیننده معمولی را در بدو ورود به کلیسا تحت تاثیر قرار می دهد، ابعاد و اندازه شگفت انگیز کلیسا است. بعد هم صدای اجرای گروه کُر رو میشنوند و همه ی نماها، صداها و عطر دل انگیز داخل کلیسا رو حس میکنند. مردم واقعا مزه ی هر چند کمی از بهشت رو اینجا داخل کلیسا می چشند. این کلیسا پربازدید‌ترین مکان دیدنی بدون بلیط در پاریس است که سالی ۱۳ میلیون نفر برای تماشایش می‌آیند.

از ایستگاه متروی «سیتی» به راحتی می‌توانید به نتردام بروید.

طاق پیروزی

آرک دو تریومف بزرگترین طاق جهان است، با ۵۰ متر بلندی و ۴۵ متر عرض که ساخت آن در ۱۸۰۶ به دستور ناپلئون و به عنوان یادبودی برای پیروزی‌هایش شروع شد و در سال ۱۸۳۶ رسما افتتاح گردید این بنا در میدان «شارل دوگل» و در انتهای غربی شانزه‌لیزه قرار دارد و مرکز محور تاریخی پاریس محسوب می‌شود.

طاق پیروزی یابود سربازانی‌ست که در طول تاریخ جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند؛ روی دیوار‌های آن نام فرماندهان ارتش فرانسه حک شده و یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول هم همانجا به خاک سپرده شده که به یادش همیشه آتشی زیر طاق روشن است. روی بدنه‌ طاق، اشکال زنان و مردان فرانسوی تراشیده شده که برهنه‌ در حال مبارزه با سربازان آلمانی هستند. تراس این بنا، چه شب و چه روز، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای به شهر و به ویژه خیابان شانزه‌لیزه دارد که برای تماشای آن باید بلیط تهیه کنید.

از متروی «پلس رویال- موزه د ‌لوور» می‌توانید به اینجا برسید.

تور پاریس

موزه‌ لوور

مشهور‌ترین و پربازدید‌ترین موزه‌ جهان که بیش از ۳۵۰۰۰ اثر هنری است. دیدن لبخند ژوکوند مونالیزا، لوح «حمورابی»، تکه‌هایی از تخت جمشید و کتیبه‌ داریوش از کاخ آپادانای شوش حتما هیجان‌زده‌تان خواهد کرد.

از متروی پلس رویال- موزه د ‌لوور می‌توانید به موزه برسید.

تور پاریس

کاخ شایو

کاخ شایو در پاریس، محوطه‌ی پویا و زیبایی دارد و علاوه بر موزه‌های گوناگونی همچون موزه‌ی نیروی دریایی و معماری فرانسوی، یک آکواریوم و تئاتر را نیز دربرمی‌گیرد. این کاخ در سه طبقه و در فضایی به اندازه ۲۳۰۰۰ متر مکعب ساخته شده است و دارای دو ضله شرقی و غربی ست. در ضلع غربی، موزه‌ دریایی و موزه‌ مردم‌شناسی قرار دارند؛ موزه‌ دریایی سرگذشت نیروی دریایی فرانسه را از قرن هفدهم تا امروز روایت می‌کند و موزه‌ مردم‌شناسی پیشرفت نژاد‌شناسی و جمعیت‌شناسی را نشان می‌دهد که البته تا سال ۲۰۱۵ برای بازسازی تعطیل است.

کاخ شایو نزدیک متروی تروکادرو است.

تور پاریس

خیابان شانزه‌لیزه

مشهور‌ترین خیابان پاریس، فرانسه و شاید حتی جهان؛ بلواری در شمال غرب پاریس به طول ۱۹۱۰ متر که با کافه‌ها، سینما‌ها، مغازه‌های رویایی و بوتیک‌های پر زرق و برقش، آشنای همه‌ مردم دنیا‌ست. شانزه‌لیزه بهشت مد و خرید است، آن هم از نوع سوپرلوکسش: گران‌ترین برند‌های جهان از جمله لویی‌ویتون، شنل و کارتیه اینجا جمع شده‌اند و بزرگترین فروشگاه آدیداس جهان هم همین‌جا‌ست. این خیابان بخش مهمی از محور تاریخی پاریس است؛ از یک طرف به میدان شارل دوگل با بنای معروف طاق پیروزی منتهی می‌شود و از طرف دیگر به میدان کنکورد و باغ تویلری. شانزه‌لیزه از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه با چراغانی محشر کریسمس توصیف‌ناپذیر می‌شود؛ بی‌دلیل نیست که فرانسوی‌ها آن را «زیبا‌ترین خیابان جهان» می‌نامند.

تور پاریس

سکره کور در مونمارتر

کلیسای «سکره‌کور» (قلب مقدس) ، دومین بنای مذهبی مهم پاریس بعد از نوتردام است که روی تپه‌ «مونمارتر» در بلند‌ترین نقطه‌ پاریس، در شمال شهر، قرار گرفته سکره‌کور با داشتن بزرگترین ناقوس فرانسه به وزن ۱۹ کیلوگرم و گنبد مرکزی به ارتفاع ۸۳ متر، جزو شگفت‌انگیز‌های پاریس است. برای بازدید از گنبد باید بلیط تهیه کنید.

تور پاریس