دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا

آنتالیا یکی از مقصد های مورد علاقه ی مسافران در کشور ترکیه می باشد که دارای جاذبه های فراوانی است. یکی از این جاذبه ها دروازه ی هادریان می باشد که در بلوار آتاتورک در مرکز آنتالیا واقع شده است. این بنای تاریخی در سال 130 بعد از میلاد، به عنوان یادبودی از پادشاه رومی، امپراطور هادریان، ساخته شده است. عمارت هادریان آنتالیا ورودی اصلی منطقه ی تاریخی کاله ایچی در آنتالیا نیز بوده است.

برج جنوبی عمارت، در عصر رومیان و مستقل از دروازه ساخته شده است. کتیبه ی سنگی که تاریخ ساخت این بخش بر روی آن نوشته، باعث تمایز این برج از بقیه قسمت ها ی عمارت شده است. برج شمالی نیز مربوط به  زمان سلطان علاءالدین کیقباد اول (یازدهمین سلطان از سلجوقیان روم)، قرن 13 پس از میلاد می باشد.

سازه ی این دروازه از سه طاق قوس دار هم اندازه تشکیل شده است و در جلو و عقب دروازه چهار ستون وجود دارد که با مرمر سفید به زیبایی تزیین شده اند بغیر از ستون های اصلی که جنس تزئینات آن از سنگ گرانیت می باشد. لبه های طاق به طرز چشم نوازی به گچ بری های گلدار و همچنین گچ بری سر شیر مزین شده اند.

در سال 1817 نقشه بردار ایرلندی-انگلیسی، دریاسالار فرانسیس بیوفورت، در خاطرات خود درباره عمارت هادریان می نویسد و این مکان را بسیار باشکوه تر توصیف میکند که به احتمال زیاد بخش اعظمی از این بنا در قرن 19 میلادی ویران شده است چرا که پس از این تاریخ در هیچ نوشته ای نمی توان توصیفات بیوفورت را پیدا کرد. امروزه دروازه ی هادریان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد که نباید دیدن آن را از دست داد.

درباره ی تور آنتالیا

آنتالیا پنجمین کشور پر جمعیت کشور ترکیه محسوب می شود. آنتالیا شهری ساحلی با جاذبه های گردشگری بالایی که دارد سالیانه مقصد تعداد زیادی از جهانگردان است. تور آنتالیا مقصد محبوب بسیاری از هموطنان عزیز می باشد. از جاذبه های تفریحی تور آنتالیا می توان به ساحل زیبای آنتالیا، رودخانه خروشان آنتالیا، غواصی در دریای مدیترانه آنتالیا، پارک آبی آنتالیا، بازدید از اسپندوس و بازدید از موزه آنتالیا می باشد. شرکت 90 پرواز ارائه دهنده بهترین تورهای آنتالیا با پرواز ترک و با کیفیت اطلس گلوبال می باشد.

موقعیت در نقشه گوگل مپ