کولوسئوم

بزرگ‌ترین ورزشگاه و تماشاخانه رُم باستان است گفته می‌شود جایگاه گلادیاتورها اینجا بوده کولوسئوم برای برگزاری اجراهای تئاتر، فستیوال ها، سیرک ها، یا بازی ها و مسابقات به اندازه کافی بزرگ بود، و در آن دربار پادشاهی و مسئولین رده بالا از پایین ترین طبقه، خانواده های اشرافی روم از طبقه دوم، و توده مردم از طبقات سوم و چهارم برنامه ها را تماشا می کردند

تور ایتالیا

معبد پانتئون

بیش از 2000 سال قدمت دارد و گنبدی شکل است مقبره رافائل نقاش معروف عصر رنسانس و برخی از پادشاهان رومی در این مکان نگه‌داری می‌شود که باعث جذب گردشگران علاقمند به دوران رنسانس شده است.

تور ایتالیا

میدان رُمی

این میدان، میدان اصلی رُم باستان است که فقط خرابه‌هایی آن پابرجاست هجوم توریست‌ها به این خرابه‌ها باعث ویران شدن بیشترشان شده است این میدان زمانی محل ساختمان‌های دولتی و محل گرفتن جشن و پایکوبی اعیاد ملی بوده است.

فواره تِرِوی

فواره تِرِوی معماری فوق‌العاده‌ای دارد و با مجسمه‌هایی از پیکره‌ی انسان تزئین شده است اما یک باور عاشقانه نیز دارد و آرزوها را برآورده می‌کندمردم زیادی به این فواره می‌روند و درون آن سکه می‌اندازند تا آرزوهای‌شان برآورده شود.
این شاهکار قرن هفدهمی یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی شهر است فواره تروی که بزرگترین فواره رم است به وسیله قناتی تأمین می شود که در ابتدا توسط آگریپا یکی از حاکمان رومی قرن اول پیش از میلاد ساخته شد تا آب را به حمام های خود بیاورد

تور ایتالیا

کلیسای سانتا ماریا مجوره

سانتا ماریا مجوره یکی از باشکوه ترین کلیساهای رم است که در قرن چهارم ساخته شد، زمانی که پاپ لیبریوس خواب مریم مقدس را دید که از او خواست تا کلیسایی را در مکانی که روز بعد برف می بارد بسازد،. با اینکه ماه آگوست بود، صبح روز بعد برف در تپه اسکیلین بارید، و بنابراین باسیلیکا در آن مکان ساخه شد. قدیمی ترین موزائیک های رم که قدمت آن ها به قرن چهارم می رسد، دیوارهای بالایی کلیسا را تزئین کرده اند. اولین طلای وارد شده از قاره آمریکا به ایتالیا در سقف کلیسا می درخشد. دو پاپ در این کلیسا دفن شده اند.

تور ایتالیا