بلد شهری در شمال غربی کشور اسلوونی

بلد شهری در کرانه ی دریاچه زیبا بلد که در شمال غربی کشور اسلوونی واقع شده است و از طبیعت بکری بر خوردار می باشد.شهر بلد به عنوان برترین شهر اسلوونی از لحاظ جذب توریست شناخته شده است.

از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به جزیره کوچکی بلد که کلیسای عروج مریم در آن مانند نگینی میدرخشد اشاره کرد که هر ساله در شب جشن عروج مریم توریست های زیادی را به این جزیره بکر زیبا می کشاند

همچنین کیک خاصی به اسم کرمشنیت در بلد برای توریست ها سرو می شود که شباهت زیادی به شیرینی ناپلونی (اما با ابعاد بزرگتر)کشورمان دارد

این کلیسا 52 متره دارای 99 پله می باشد به اعتقاد مردمان بلد بالا رفتن از پله های شب قبل از عروسی و هم چنین به صدا در آوردن ناقوس کلیسا باعث خوش یمنی برای عروس و دوماد می شود

قلعه پراجما:قلعه پردجما قلعه ای بنا شده از زمان رنسانس می باشد این قلعه در دهانه ی غار پراجما واقع شده است.

طبق افسانه ها صاحب این قلعه که با هاسبورگ وارد جنگ شد در نهایت توسط خیانت یک از نزدیکانش و توسط توپ جنگی کشته شد به همین دلیل فضای رعب افر وهیجان انگیزی که در قلعه حاکم می باشد که هر ساله توریست های زیادی را جذب این محیط پر هیجان میکند.

در پشت قلعه راهی مخفی وجود دارد که طبق افسانه ها صاحب قلعه آن را با مشقت های زیادی برای فرار از محاصره در روز های سخت ساخته است که در نوردیدن این راه که از غار نیز می گذرد می تواند یکی از هیجان انگیزترین تجربه های سفر برای شما باشد.

دریاچه بوهینج:بزرگترین دریاچه اسلوونی می باشد.طبیعت بسیار بکر و دست نخورده این دریاچه ما را به یاد فیلم ها و انیمشن های دوران کودکی خواهد انداخت و تجربه ی متفاوتی از زندگی را به تک تک توریست هایی خواهد داد که به تماشای این منظره بکر رفته اند وهمچنین لذت قایق سواری در این دریاچه را تجربه خواهند کرد.

کرانج:شهر کرانج 4 رومین شهر بزرگ اسلوونی دارای 6.000 سال قدمت و تاریخچه و فرهنگ غنی می باشد که هر گردشگری را با نمای ساخنمان های زمان رنسانسی و سبک زندکی ساده و محصولات ارگانیک و تولیدات محلی به چالش می کشد.از بنا ها و نما های خیره کننده شهر می توان به قلعه شهر کلیسای کانتیانیوس و همینطور دیوار های خیره کننده با قدمت که شهر را احاطه کرده است اشاره کرد.

همینطور می توان به تونل زیر زمینی شهر که در جنگ جهانی دوم برای پناه گرفتن مردم از حملات هوایی ساخته شده است اشاره کرد که در حال حاضر به موزه تبدیل شد است.

ماریبور:ماریبور به شهر نوشیدنی ها مشهور می باشد.قدیمی ترین نوشیدنی های جهان در شهر ماریبور می باشد و جذابیت فراوان تست نوشیدنی می تواند یک روز کاملا رویایی را برای شما رقم بزند.

شهر پتوژ:با قدمت ترین شهر اسلوونی با تاریخ بسیار کهن از زمان دیرینه سنگی می باشد که این شهر را به اسم جهانیان به اسم شهر موزه شناخته شده است.

غار پوستوجنا:دومین غار بزرگ کشور اسلوونی و توریست پذیرترین غار این کشور می باشد که با امکانات فوق العاده که در این غار برای گردشگران تهیه شده است هر گردشگری را جذب سنگ های اهکی که میلیون ها سال ساخت آن به طول انجامیده و هم چنین هیجان سفر در دل زمین را برای انان فراهم کرده است.