باسیلیکا سیسترن استانبول

باسیلیکا سیسترن استانبول

باسیلیکا سیسترن یکی از بزرگترین آب انبارهای باستانی می باشد که در زیر شهر استانبول قرار دارد. مطمئنا تماشای یک کاخ زیرزمینی در استانبول که پر از عجایب باستانی است، بسیار هیجان انگیز است؛ عجایبی مانند سر مدوسا و ستون چشم پرنده. از این مکان غرق شده نیز به عنوان لوکیشن در فیلم های هالیوودی استفاده شده است مانند فیلم جیمز باند (قسمت از روسیه با عشق) و فیلم دوزخ.

آب انبار باسیلیکای استانبول، 140 متر طول و 70 متر عرض دارد. که در آن، 336ستون با ارتفاع 9 متر وجود دارد؛ به اندازه ی نردبانی با 52 پله! این ستون ها در 12 ردیف (در هر ردیف 28 ستون) با فاصله ی 4.80 متری از یکدیگر ساخته شده اند که جنس آنها از انواع مختلف مرمر می باشد. دیوارهای آب انبار نیز از آجر ساخته شده اند.

در قسمت شمال غربی آب انبار دو ستون وجود دارد که با سر مدوسا تزئین شده اند. یکی دیگر از ستون های قابل توجه در این آب انبار ، ستون گریان می باشد که ظاهر آن به گونه ای تزئین شده است که گویی قطرات آب از آن جاری است. ظرفیت باسیلیکا سیسترن 80.000 کیلومتر مکعب بود. آب از طریق کانالهایی به طول 20 کیلومتر از دریای سیاه به این آب انبار منتقل می شد. استفاده از این آب انبار در دوران امپراطوری بیزانس متوقف شد. آب انبار باستانی باسیلیکا، در دوران عثمانی دوبار بازسازی شد. همچنین در سالهای 1987 و 1994 نیز برای پاکسازی و مرمت بسته شد.

تعطیلات نوروز 98 فرصت مناسبی برای سفر و گردشگری است که آژانس 90 پرواز تور استانبول را به شما عزیزان پیشنهاد میدهد. تورهای استانبول نوروز 98 با پرواز اطلس گلوبال، پرواز ترک و مدرن اطلس برگزار میشود. مسافرانی که تمایل دارند در جریان قیمت تورهای استانبول در نوروز 98 باشند باید با مراجعه به سایت 90 پرواز از قیمت تورهای نوروز 98 استانبول با خبر شوند.

موقعیت در نقشه گوگل مپ

این مکان، که در میدان سلطان احمد استانبول واقع شده است، در فصل تابستان از ساعت 9 تا 18:30 و در فصل زمستان از ساعت 9 تا 17:30 برای بازدید عموم باز است. در تعطیلات مذهبی و اول ژانویه شروع ساعت کاری از ساعت 13 می باشد.