آمار سفرهای خارجی ایرانیان در 5 ماه نخست سال 97

01

21/آبان/1397

محمد خیاطیان ( سرپرست معاونت گردشگری) طی مصاحبه ای با ایسنا آماری از سفرهای خارجی در سال 97 ارائه داد. اگرچه آقای محمد خیاطیان به جزئیات آمار اشاره ای نکرد ولی با توجه به گفته های ایشان، در 5 ماه نخست سال 97، 3 میلیون و 92 هزار و 759 تن از کشور خارج شده اند که بیشتر سفرها به ترتیب به کشور ها ترکیه، عراق، امارات و گرجستان انجام شد. تفاوتی که این رده بندی مقصد با سال گذشته دارد در این است که کشور گرجستان جای جمهوری آذربایجان را گرفته است.

نکته ی مهم در این آمار این موضوع می باشد که حجم سفر های خارجی در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیون و 474 هزار و 692 تن بوده که این اعداد و ارقام نشان دهنده ی 11 درصد کاهش در سفرهای خارجی را نشان می دهد.

سرپرست معاونت سازمان گردشگری از تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: در تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه نیز تسهیلاتی برای توسعه زیرساخت‌ها در مقاصد داخلی در نظر گرفته شده است. ‌ متاسفانه در این بخش غفلت‌هایی صورت گرفته و از منابع داخلی استفاده‌ای نشده است، برای همین مردم سفر به کشورهای دیگر را ترجیح داده‌اند. با تامین منابع مالی و تسهیلاتی که در آن تفاهم‌نامه ذکر شده می‌توان این ضعف را برطرف کرد و جریان گردشگری را در کشور تغییر داد.

آژانس 90 پرواز نیز با ارائه ی انواع تورهای خارجی و داخلی همواره در تلاش است تا با بهترین خدمات، تمام نیاز های علاقمندان به سفر را برطرف نماید.