کاخ کرملین مسکو روسیه

کاخ کرملین مسکو روسیه

شهر مسکو یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری دنیا محسوب می شود. با انتخاب تور روسیه میتوانید بهترین سفر را برای خود رقم بزنید روسیه ،شهر مسکو دارای بهترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری می باشند.از جاذبه های آن میتوان به کاخ کرملین که میتوان عنوان برترین جاذبه دیدنی رابه این مکان داد نام برد که به شرح زیر برای شما عزیزان ارائه شده است :

ارگ کرملین مسکو یک قلعه تاریخی است که به صورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده و از جنوب به رودخانه مسکواِ از شرق یه میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر مشرف است.کاخ کرملین از چهار قصر ،چهار کلیسا ، و دیوار کرملین تشکیل یافته است.کاخ آن برای اسکان رئیس جمهور روسیه مورد استفاده قرار می گیرد.

کرملین دارای 800 اتاق می باشد که مجرا به اتاق های مختلف ،تالارهای شکیل ،رختکن ، اتاق های اختصاصی ریاست جمهوری تقسیم بندی شده اند.همچنین اتاق های برای امور فنی و خدمه نیز در نظر گرفته شده است که با یک طراحی خاص نظم خاصی را هم به خود گرفته است.

تاریخچه کاخ کرملین :

کاخ کرملین در سال 1487 برای اسکان مردم بر روی تپه کرملین در منطقه ای که رود نگلین به مسکوا متصل می شود بنا شده است.تعداد 18 برج در کرملین ساخته و تا قرن بیست تعداد این برج ها به 20 عدد رسیده است.3 برج به صورت مربعی و باقی برج ها به صورت گرد طراحی شده است.بلندترین برج اسپاسکایا نام دارد که 71 متر است در سال 1625 طراحی و ساخته شده است.کاخ کرملین زوایای مثلثی شکل دارد که احتمال داده می شود فراماسونری ها در طراحی و ساخت این کاخ نقش داده داشته باشند.

کلیسای جامع بشارت:

کلیسای جامع بشارت در سمت غربی کاخ کرملین واقع شده است که به ارتودکس ها اختصاص یافته است.این کلیسا مجاور کاخ قرار دارد که به صورت مستقیم به کاخ بزرگ و ساختمان ها ی اصلی متصل است. در واقع این کلیسا یک کلیسای شخصی بوده برای خانوداه سلطنتی واز مهمترین دارای های خانواده سلطنتی بوده است که امروزه برای عموم گردشگران استفاده می شود. این کلیسا در مقایسه با دو کلیسای دیگر کاخ کرملین کمی کوچکتر است و به شکل سنتی تر ساخته شده است.

کلیسای جامع سنت باسیل :

کلیسای سنت باسیل به عنوان بلند ترین بنای تاریخی شهر مسکو تا سال 1600 شناخته شده است که به دستور ایوان مخوف این امر انجام گرفته است این کلیسا به عنوان یکی ار نمادهای کشور روسیه به شمار می ورد.سنت باسیل توسط دو معمار ماهر روسی به نام هاب بارما و بوستنیک ساخته شده است که در برخی از شایعات  به این اشاره شده است که یک معمار ساخت این کلیسا را برعهده داشته و برای مسائل امنیتی ار دو نفر نام برده شده است.به دستور ایوان مخفوف این دو معمار کور میکنند که شبیه این بنا در مکان دیگری ساخته نشود.

کلیسای جامع فرشته:

کلیسای جامع فرشته یکی از کلیساهای ارتدکس می باشد که به صورت اختصاصی برای آرکنجل میکاییل ساخته شده است.این کلیسا در( میدان کلیسا) کرملین واقع شده است . ساخت این کلیسا 3 سال طول کشیده است و به عنوان یکی از بناهای مهم مسکو به شمار می رود.

از دیگر مکان های این کاخ بزرگ و باشکوه می توان به موزه کرملین زره پوش یا اتاق زره ،قصر پاتریک یا کلیسای دوازده رسول و کلیسای لباس بلند مقدس اشاره کرد. روسیه دارای جاذبه های بسیار دیدنی است که کاخ کرملین یکی از آنهاست شما با انتخاب تور روسیه میتوانید از این جاذبه های دیدنی لذت ببرید.