موزه ی ملی باستان شناسی آتن

موزه ی ملی باستان شناسی آتن

از بهترین جاهای دیدنی یونان میتوان به موزه باستان شناسی آتن اشاره کرد این موزه به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های جهان و دارای غنی ترین مجموعه اشیا دوران یونان باستان شناخته میشود.موزه باستان شناسی در سال 1829 تاسیس شده است.برای علاقه مندان به نمایشگاه های هنری ،موزه ملی باستان شناسی آتن بهترین انتخاب میتوان باشد.

تاریخچه

در سال 1865 یک قطعه زمین بزرگی توسط النی توسیتا در نزدیکی دانشگاه فنی برای ساخت موزه اهدا شد و مبالغ زیادی که از آن سال 1858 برای ساخت ساختمان موزه جمع اوری شده بود که مقدار بیشتری از آن توسط دیمیتروس ورنارداکیس (Dimitrios Vernardakis) اهدا شده بود.ساخت موزه در سال 1866 آغاز شده و در سال 1880 تکمیل شد.

طراحی موزه

ارنست زیلر معمار مشهور این پروژه موزه را در سال 1888 به مرحله ی نهایی رساند.او چندیدن تغییردر طرح های اولیه و نمای ساختمان را تغییر داد.انجمن باستان شناسی نیز یافته های جمع آوری شده را در سال 1891 به موزه آورد و بخاطر اینکه یافته های باستان شناسی زیاد شد موزه گنجایش نگهداری تمام این یافته ها را نداشت  و تصمیم به گسترش موزه گرفتند.

اشیایی که در موزه نگه داری می شوند

گلدان های سنگی ،برنز و سرامیک،مجسمه ها ،اشیاء،عاج ،مهر و موم طلایی،حلقه ها با سنگ های قیمتی ،شیشه ،فینس اکثریت اشیاء موجود در موزه می باشد. تقریبا سکه های متعلق به قرن پنجم تا اول پیش از میلاد در این موزه نگهداری می شود که شامل 3644 شمس طلا ،الواح نقره ای، نقره و سکه های برنزی می باشند. از دوران کلاسیک 498 قطعه جواهر و 549 سکه در این موزه وجود دارد.در پشت بام این موزه چهار مجسمه ی بزرگ از خدایان یونان قرار گرفته است.

دسترسی به موزه ی ملی باستان شناسی آتن

فاصله ی این موزه تا ایستگاه متروی امونیا با پای پیاده چیزی در حدود ده دقیقه است.نقشه هایی به عنوان راهنمای موزه داده می شود.موزه باستان شناسی آتن دارای کافه و فروشگاه نیز می باشد.

محل موزه : خیابان 44 پتیسون ،آتن

قیمت بلیط : 7 یورو