جزایر قناری اسپانیا

حتماً این نام برای شما هم تداعی کنندۀ سفر به یک مقصد لوکس و استراحت و آرامش است. جزایر قناری از بخش های خودمختار کشور اسپانیا است که در غرب قارۀ آفریقا در اقیانوس آتلانتیک واقع شده است. این جزایر هفتگانه که در همسایگی کشورهای صحرای غربی و مراکش واقع شده اند، شامل هفت جزیره به نام های “لانزاروته”، “فورته وِنتورا” ، “گرَن کاناریا”، “لا پالما”، “ال هیِرو”، “لاگومِرا”، و “تِنِریف” که بزرگترین و زیباترین این جزایر همین جزیرۀ تنریف است. قبلا از انتخاب تور اسپانیا جزایر قناری در ادامه با ما همراه باشید.

علاقه مندان به فوتبال اسپانیا با شنیدن این نام به یاد تیم فوتبال اتلتیکو تنریف می افتند. بازیکنان این تیم برای انجام بازی های خارج از خانۀ خود باید چیزی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه تا 3.5 ساعت مسافت هوایی را طی کنند تا در خاک اصلی کشور اسپانیا مقابل حریفان به میدان بروند. با توجه به لیگ 20 تیمی اسپانیا و بدون در نظر گرفتن بازی های جام حذفی و بازی های دوستانه، در هر فصل باید دست کم 19 بار چنین مسافت هایی را طی کنند. بنا بر این به هیچ وجه اجازه ندهید این پرواز داخلی خاطر شما در در سفر به اسپانیا آزرده کند. سرانجام پس از 3 ساعت و 25 دقیقه از بارسلونا به تنریف می رسید و همه چیز برای شما حال و هوای جدیدی خواهد داشت. تنریف به دلیل قرار گرفتن در عرض جغرافیایی 28 درجۀ شمالی دارای آب و هوای گرم و مطبوعی در تمام فصول سال است. جزایر قناری از نظر نزدیکی با خط استوا آب و هوایی شبیه به مناطق جنوبی کشورمان دارند که در نوروز بسیار مناسب و ایدئال خواهد بود. یکی از دلایلی که تور تنریف را برای مسافران خود در نوروز 98 انتخاب کردیم، عامل آب و هوایی بود که برای بخشی از مسافران بسیار دارای اهمیت است.

جزایر قناری اسپانیا
طول پرواز بارسلونا به تنریف 3 ساعت و 25 دقیقه است

باید حدس زده باشید که علیرغم این که تنریف بخشی از کشور اسپانیاست و کشور اسپانیا جزئی از اروپا محسوب می شود، اما پوشش گیاهی تنریف شبیه پوشش گیاهی شاخ آفریقاست. تنوع گیاهی در تنریف بسیار گسترده است و بسیاری از گیاهان، بومیِ جزایر قناری هستند. همچنین جزایر قناری تنوع قابل توجهی از انواع حیوانات، پرندگان و جانوران دریایی را فراروی شما قرار می دهد. دلفین ها، لاکپشت ها، انواع پرندگان بومی، پروانه های بومی و…. همگی بخش های متنوع حیات وحش جزایر قناری را تشکیل داده اند. برای درک بهتر این مطلب، باید از پارک ملی تاید بازدید کنید. این پارک، در سال 2007 توسط یونسکو به عنوان یک سایت میراث جهانی، زیر طبقه بندی میراث طبیعی شناخته شد. هر سال میلیون ها نفر از اروپا و سرتاسر جهان به این پارک ملی می روند و از نزدیک شاهد تنوع گیاهی و جانوری خاص در پارک ملی تاید در جزیرۀ تنریف هستند. ارتفاع این پارک ملی از سطح دریا 2000 متر است. از نقطه نظر ژئومورفولوژی این پارک، یکی از حقایق شگفت انگیز طبیعت است. شاید بخواهید با درخت هایی که به “درخت اژدها” معروفند عکس بگیرید و یا منظره ای از فلوراهای بومی جزایر قناری را در برابر لنز دوربین عکاسی خود قرار بدهید. البته ما پیشنهاد می کنید از هر کدام یک عکس بگیرید؛ چون این گیاهان منحصراً در جزایر قناری به این شکل و شمایل دیده می شوند و در جاهای دیگر یافت نمی شوند.

پارک ملی تاید - تنریف - جزایر قناری

پرنده نگری هم یکی از فعالیت های مورد علاقۀ مسافران تور اسپانیا جزایر قناری است. می توانید دوربین خود را بر روی سه پایه اش در جایی مناسب ثابت کنید و ساعت ها به تماشای پرندگان منحصر به فرد جزایر قناری بایستید.

جزایر قناری بهشتی برای ورزش و تفریح

اگر تور جزایر قناری را فقط برای تفریح انتخاب کرده اید به شما تبریک می گوییم؛ انتخاب بسیار بجا و درستی است. اما زمانی از این تفریحات لذت بیشتری می برید که همراه با انجام ورزش های مختلف به آن شور و هیجان بیشتری ببخشید. جزایر قناری فرصت شیرجه و غواصی در اقیانوس، غار نوردی، دوچرخه سواری کوهستانی، صخره نوردی، ماهیگیری در عمق اقیانوس، کایاک سواری، کایت سواری بر فراز دریا، چتر بازی (پاراگلایدر)، قایق سواری با قایق بادبانی، پارو زنی ایستاده، شنا، تنیس، و گلف و چند ورزش دیگر را خواهید داشت. فراموش نکنید ورزش در جزایر قناری تجربۀ منحصر به فردی است که با فراغ بال بیشتری مشغول به انجام آن خواهید بود.

تماشای وال و دلفین در تور جزایر قناری

بسیاری از مسافران تور اسپانیا و جزایر قناری در مورد هزینه های گوناگون از ما می پرسند. این طبیعی است که هر مسافری ترجیح می دهد ارزان سفر کند بویژه هنگامی که صحبت از سفر به جزایر قناری با هزینه های آنچنانی (که البته در ذهن همه به صورت پیش فرض وجود دارد) باشد. ما در جدول زیر برخی هزینه ها را لیست کرده ایم که می تواند راهنمای شما در سفر به تنریف باشد؛ البته توجه داشته باشید که نرخ های زیر بسته به نوع رستوران/خدمات و … ممکن است متفاوت باشد و لیست زیر تنها یک نمونه به صورت قیمت میانگین را در اختیار شما قرار می دهد:

یک بطری آب (330 میلی لیتر) 1 €
یک لیتر شیر 1 €
یک کیلو موز (در سوپر مارکت) 1.06 €
دوازده عدد تخم مرغ (در فروشگاه) کمتر از 2 €
نیم کیلو نان 0.95 €
یک وعده غذا در یک رستوران معمولی 8 €
یک وعده غذا در رستوران متوسط برای دو نفر 28 €
مکدونالد 7 €
یک بطری نوشیدنی محلی نیم لیتری 1.25 €
یک بطری کوکاکولا (330 میلی لیتری) 1.30 €
یک بسته سیگار مارلبرو 3.40 €
ورودی تاکسی 3 €
تاکسی ساعتی 15 €

خوب! حالا وقتش رسیده که با خیال راحت قدم بزنید و با برنامه پول خود را خرج کنید و نگران چیزی نباشید. تنریف برای مسافرانی که در سفر خود به دنبال تجربه های غذایی تازه نیز هستند بسیار مناسب است. در رستوران ها انواع غذاهای دریایی، غذاهای گیاهی و استیک و کباب سرو می شود. توجه داشته باشید که در یک کشور دیگر با یک فرهنگ غذایی متفاوت به سر می برید و دلیلی ندارد، آنها اصول و روش های طبخ خوراکی ما را اجرا کنند. بنا بر این اگر به طور مثال ترجیح می دهید کباب شما بیشتر پخته شود، هنگام سفارش حتماً تأکید کنید.

صرف نهار در تنریف - جزایر قناری

در جزایر قناری به کجا برویم؟ از کجا بازدید کنیم؟

اگر تور اسپانیای خود را از ما بخرید، ما جزیرۀ تنریف را از میان هفت جزیرۀ موجود به شما پیشنهاد می کنیم. در این جزیره علاوه بر مواردی که برای تفریح و خوش گذرانی و گردش در طبیعت و ورزش ذکر شد، موارد قابل توجه دیگری نیز وجود دارد که به اختصار تنها به آن اشاره می کنیم و از طول و تفصیل های خسته کننده پرهیز می کنیم. طبیعتاً در تنریف هم سایت های تاریخی برای بازدید وجود دارد؛ اما ما می دانیم که شما برای گردش در دل تاریخ به جزایر قناری نمی روید!
اگر بدانید یک آبشار طبیعی 150 متری در نزدیکی جایی است که ایستاده اید، آیا برای دیدنش کنجکاو خواهید شد؟ اگر پاسخ شما مثبت است به “بارانکو دِل اینفیِرنو” بروید و از آبشار و زیبایی های چشم نواز طبیعی آن لذت ببرید. عجله نکنید! شما باید قبلش رزرو کرده باشید؛ چون هر روز تنها برای حضور 300 نفر گنجایش دارد. این چشم انداز در فضایی به وسعت 1843 هکتار همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14:30 پذیرای توریست هاست. بهای ورودی آن برای افراد بزرگسالی که ساکن جزایر قناری نیستند 8 یورو در نظر گرفته شده است و برای کودکان 4 یورو می باشد.

بارانکو دِل اینفیِرنو - جزایر قناری

برای گشت و گذار و تماشای مناظر بدیع و منحصر به فرد طبیعی، گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. اگر اهلش هستید پیشنهاد می کنیم حتماً یک عکس یادگاری از جایی که صخره های کوهستانی و اقیانوس در یک جا قرار می گیرند بگیرید و اگر مسافر ما هستید، مایۀ افتخار ما خواهد بود که صفحۀ اینستاگرام 90 پرواز را نیز در عکس خود تگ کنید. یکی از این مناظر را می توانید در “کُستا دِ آکِنتِخو” بیابید. جایی که خشکی با صخره های بلند تمام می شود و تا فرسنگ ها تنها اقیانوس آتلانتیک شمالی را می بینید.

کُستا آکنته خو

آژانس 90 پرواز در نوروز 98 اقدام به برگزاری تور جزایر قناری کرده است که ورود مسافران به شهر بارسلونا می باشد و سپس از آنجا به تنریف پرواز می کنند. پس از 5 شب اقامت در تنریف، به بارسلونا برگشته و دو شب هم در هتلی در مرکز شهر بارسلونا اقامت خواهند داشت. امیدواریم شما هم یکی از مسافران ما در این سفر هیجان انگیز ( تور اسپانیا جزایر قناری) باشید.

لینک های مرتبط   تور اسپانیا  نکاتی درباره والنسیا