برج های دوقلوی پتروناس

مرکز شهرکوالالامپور (KLCC)

برج های دوقلوی پتروناس که در سطح جهانی شهرت دارند، با ارتفاع 451.9 متر کانون مرکز شهر کوالالامپور و یکی از مشهورترین نمادهای این کشور به شمار می روند. وجود پل هوایی در طبقه 41 این برج، جذابیت این جایگاه بی نظیر برای مشاهده خط افق شهر را دو چندان کرده است. این ساختمان 88 طبقه که طراحی بیرون آن با شیشه و استیل به شکل مدرن است و طراحی داخلی آن الهام گرفته از طراحی های سنتی است، آرمان های مالزی را نشان می دهد مبنی بر اینکه در حین حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی خود باید به سوی جلو حرکت کرد. این سازه درخشان از جنس فولاد و شیشه در قلب مرکز شهر کوالالامپور (KLCC) واقع شده و متشکل است از یک مرکز خرید، هتلهای چند ستاره، یک پارک زیبا و مرکز اجلاس

برج های دو قلوی پتروناس کوالالامپور درحال حاضر بلندترین سازه های دو قلو و پنجمین آسمان خراش بلند در جهان هستند.پل هوایی که دو برج را به متصل میکند ،نمادی از دروازه روبه آینده است.طراح این برج یک مهندس معمار آرژانتینی به نام سزارپلی است،طرح پایه این برج یک ستاره هشت پر(وجه) میباشد که الگوهای اسلیمی را به نمایش میگذارد. تاثیرات اسلام نیز در هر پنج لایه هر برج مشهود است که معرف اصول پنجگانه اسلام میباشددکل های 63 متری آن مناره های مسجد و ستاره اسلام را به ذهن متبادر می سازد.

در طبقه پایین برجها مجتمع خرید بزرگ سوریا قرار دارد. البته به توریستها خرید از این مجتمع به دلیل گرانی برخی اجناس در آن توصیه نمی‌شود. در طبقه پایین KLCC آکواریم زیبایی قرار دارد که در آن شما از دالان شیشه‌ای زیر آب کوسه‌ها و سفره ماهی‌های غول پیکر را از نزدیک خواهید دید. نمایندگی شرکت سونی و اغلب مارکهای لباس شاید از مراکز دیدنی این برج باشند. در طبقه بالای فروشگاههای برج سینما و فروشگاه کتاب بزرگی قرار دارد. موزه آثار هنری این برجها نیز مورد توجه است.