امیدواریم همسفر شدن با مارکو برای شما لذتبخش بوده و ما را در ادامۀ سفر به اسپانیا همراهی کنید. در قسمت قبلی به سمت جنوب اسپانیا حرکت کردیم؛ امروز باز سری به شرق اسپانیا و شهر والنسیا می زنیم که خالی دیدنش خالی از لطف نیست. مسافران تور اسپانیا شاید بخواهند به شهر والنسیا هم سری بزنند و با بازدید از “Ciudad de las Artes y las Ciencias” به واقع شگفت زده شوند. برای سفر به شهر والنسیا پیشنهاد می کنیم از بارسلونا با ترن به والنسیا بروید؛ طول این سفر سه و نیم ساعت است. گردشگران می توانند جهان پیشرفتۀ دانش و هنر را در این مجموعه در حومۀ والنسیا تجربه کنند.

تور اسپانیا والنسیا
سیوداد دِ لاس آرتس ای لاس سینسیاس

سیوداد دِ لاس آرتِس ای لاس سیِنسیاس یکی از چشمگیر ترین مراکز در اروپاست که به نمایشگاه های علمی و فرهنگی اختصاص یافته است. در فضای دو کیلومتری در امتداد رودخانۀ توریا، مجموعه ای شامل نمونه های خیره کنندۀ متعدد و یک بنا با معماری مدرن و پیشرو توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. مجموعۀ سیوداد شامل 6 بخش اصلی است که شامل:

1- سینما “هِمیسفریک آیمَکس” که فیلم های دیجیتال را نمایش می دهد.
2- “بخش چشم انداز اومبراکل” که منظرۀ جالبی از یک باغ مصنوعی را داراست.
3- موزۀ پرنس فلیپ، که یک موزۀ علمی است.
4- آکواریوم اقیانوس نگاری
5- خانۀ اپرای “رِینا سوفیا”
6- محل اجرای کنسرت “آگورا”

می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر سری به آنجا زدید حتماً دوربین عکاسی خود را همراه ببرید و عکس های یادگاری خود را برای ما ارسال کنید تا به نام خودتان در صفحۀ اینستاگرام 90 پرواز بخش مربوط به تور اسپانیا ثبت شوند.

تور اسپانیا والنسیا - میدان ویرگن
میدان ویرگن و کلیسای جامع والنسیا

شهر والنسیا مملو است از آثار معماری گوتیک مربوط به سدۀ سیزدهم تا شانزدهم میلادی و همچنین بناهایی که در سده های بعد بازسازی شده اند. یکی از این بناها کلیسای جامع والنسیا و میدان ویرگن است که در سدۀ سیزدهم میلادی بنا شده و در سدۀ هفدهم تغییراتی در بنای آن داده شده است. درون این بنا تلفیقی است از معماری رمی، معماری گوتیک و سبک معماری باروک. مکان تاریخی دیگری که پیشنهاد می شود بازدید کنید، “لا لونکا دِسِدا” است که در سدۀ چهاردهم میلادی بنا شده است. لا لُنکا دسدا به معنی “خانۀ تبادل ابریشم” است؛ جایی که تجرات ابریشم والنسیا در آن مکان صورت می گرفته و به سر تا سر اروپا فرستاده می شده است. بنای آن شبیه یک قلعۀ قرون وسطایی است که دارای نمای داخلی کنگره دار و برجی هراس انگیز است. ممکن است بخواهید 144 پلۀ سنگی را برای رسیدن به بالای برج طی کنید تا منظرۀ باشکوه شهر والنسیا را از آن بالا تماشا کنید. لا لونکا دِسِدا هر روز برای بازدید عموم مردم باز است و از ان در روزهای یکشنبه به عنوان محلی برای نمایشگاه تمبر و سکه بهره برداری می شود.

La Lonja de Seda

برخلاف “لا لونکا دِسِدا” بازار مرکزی (Mercado Central) بازار بزرگی است که در سدۀ بیستم در سال 1928 ساخته شده است. ساختمان آن که به سبک هنری نوینی ساخته شده، به طرز با شکوهی کاشیکاری و با سرامیک تزئین شده است. درون آن بیش از 1300 غرفۀ فروش میوه سبزیجات و مواد غذایی وجود دارد. کمی آن طرف تر کلیسای سانتوس خوانِس که در سدۀ چهاردهم ساخته شده و سقف پر زرق و برق آن به سبک معماری باروک در سال 1700 میلادی توسط پالومینو ساخته شده است، خودنمایی می کند.

در والنسیا همه چیز خواهید داشت! جستجو در دل تاریخ و بازدید از مکان های تاریخی در یک سو، و بازدید از معماری مدرن و مکان های پیشرفته در سوی دیگر، لایه های تمدنی این شهر را در برابر دیدگان شما خواهد گذاشت. از دیگر جاذبه های این شهر، بیوپارک والنسیا است که در به دلیل نگهداری شمار قابل توجهی از حیوانات آفریقایی مشهور شده است. محیط باغ وحش به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکننده احساس می کند در آن لحظه در آفریقاست! بویژه وقتی در فضای بدون مانع تماشاگر صحنه ای است که به صورت تیپیکال یاد آور حیات وحش ساوانای قارۀ آفریقاست. برای نمونه، در همانگونه که در ساوانا شاهد همزیستی شیرها، زرافه ها، کرگدن ها و بزهای کوهی در یک اکوسیستم هستیم، و در یک اکوسیستم دیگر شاهد حضور اسبهای آبی و کروکودیل ها در آب هستیم، در بیوپارک والنسیا هم چنین چیزی را تجربه خواهیم داشت.

بیو پارک والنسیا - 90 پرواز
بیوپارک والنسیا

از دیگر جاذبه های شهر والنسیا موزۀ هنرهای زیبا، موزۀ سرامیک، و انستیتوی هنر مدرن والنسیا است که برای بازدید از هر کدام باید دست کم نصف روز زمان گذاشت. شما همچنین می توانید به مکانی در 68 کیلومتری والنسیا بروید و از شهر قرون وسطایی رکوئِنا بازدید کنید. در آنجا دو کلیسای مهم مربوط به سدۀ چهاردهم میلادی خواهید دید؛ یکی کلیسای سانتا ماریا و یکی کلیسای سالوادور که هر دوی این بنا ها به سبک گوتیک ایزابلی تزئین شده اند. بناهای یادبود قابل توجه دیگر، شامل کاخ “اِل سید” و کلیسای سن نیکلاس است که با رفتن به شهر قرون وسطایی رکوئنا می توانید از آن بازدید کنید.

کلیسای سن نیکلاس

اگر مایل باشید از دل تاریخ و قرون وسطی بیرون بیاییم و کمی در سواحل زیبای والنسیا ریلکس کنیم! یکی از سواحل بی نظیر شهر والنسیا “پلایا دِل سالِر” است که در شانزده کیلومتری شهر در پارک جنگلی لا آلبوفِرا واقع شده است. دو ساحل زیبای دیگر والنسیا “پلایا لاربِر دِل گُس” و ساحل “لا گاروفرا” هستند.

پلایا دل سالر

امیدواریم از سفر امروز به والنسیا لذت برده باشید! اگر با دیدن این مناظر تصمیم به سفر به اسپانیا و اخذ ویزای شنگن گرفتید، با کارشناسان ما در تماس باشید. در قسمت آینده مطالبی در مورد تور اسپانیا – این بار جزایر قناری – در اختیار شما خواهیم گذاشت. راستی آژانس 90پرواز برای نوروز 98 تور اسپانیا جزایر قناری (تنریف) برگزار می کند. امیدواریم شما هم یکی از مسافران تور اسپانیای ما باشید.